Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ali
dc.contributor.authorBayrak, Nuran
dc.date.accessioned2021-04-26T19:22:05Z
dc.date.available2021-04-26T19:22:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/528113
dc.description.abstractTutumlarımız, zihinsel duyuşsal ve davranışsal olmak üzere üç temel öğeden oluşur. İnsanlarda sağlıklı tutumlar oluşturabilmek için bu üç öğenin dengeli bir biçimde eğitilmeleri gerekir. Çalışmamızda, Kur'ân da duygusal öğenin eğitimi ile ilgilidir. Temiz bir fıtrat üzere yaratılan insanın, çocukluk döneminden itibaren vicdanında bulunan din duygusunun gelişimi ve eğitimi hususunda Kur'ân-ı Kerimin rehberliğini tespit etmek maksadıyla yapılmıştır. Konu hayatın her kesitinden çokça örnek sunan Kur'ân kıssalarının arka planıyla birlikte incelenmiştir. Kur'ân-ı Kerim, tabii ortamda hayatını sürdüren aile fertlerinin dini duygularının niceliğini ve niteliğini kıssalar içerisinde ölçülü bir şekilde işlemektedir. Kur'ân-ı Kerim, duyguları; iman, ibadet, ahlak ve cinsellik merkezinde ele aldığı tespit edilmiştir. Bu konu başlıklarından da anladığımız üzere, duygu eğitimi, İslam eğitiminin olmazsa olmazlarından biridir. Bizde duygu eğitimini, Kur'ân merkezli (kıssalarla birlikte) ele alarak bunun inanca ve karaktere nasıl yansıdığını tespit etmeye çalıştık.
dc.description.abstractOur attitudes consist of three basic components: mental, emotional and behavioral. In order that human beings can build healthy attitudes, these three components should be handled in a well-balanced way. This study focuses on the emotional component and aims to determine the guidance of Quran in development and education of the religious emotion, which is presene in the conscience of mankind since childhood beings created with an innocent natüre. The subject has been studied along with the background of the teles in Quran, which provide numerous examples from every arca of life. Quran moderately deals with the quality and quantity of religious emotiona of familya members in the teles. İt has been noticed that Quran handled the emotiona from the viewpoint of fatih, prayer, morality and sexuality. As it can be understood through these subtitles, emotional education is an indispensable part of Islamic education. Web hava tried to study emotional education (along with teles) and determine how it influences fatih and personalityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleKur`ân`da kıssa temelli duygu eğitimi
dc.title.alternativeThe characteristics of the tales in Quran
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-04
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmNarratives
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmEmotional training
dc.identifier.yokid10166554
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502173
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess