Tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Hazır giyim sektörü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerinbelirlenmesidir. İlk bölümde, varlığını yalnızca modern dönemde değil antikdönemlerde dahi sürdüren taklitçilik olgusu, taklitçilik faaliyetlerinin tarihçesi, büyümesebepleri ve sonuçları tartışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, yazın taramasısonucunda sınıflandırılan ve tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetine etkisi olduğudüşünülen değişkenlerin tanım ve açıklamaları yapılmıştır. Uygulama bölümü olanüçüncü bölümde ise İstanbul'da tüketicilerden yüz yüze anket yöntemiyle toplananveriler kurulan araştırma modeli çerçevesinde çeşitli analizlere tabi tutulmuştur. Bubölümde ilkin araştırmada kullanılan değişkenlere paket programlar yardımıyladoğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma modelindekalan boyut ve değişkenlerin tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetleri üzerindekietkisini ölçmek amacıyla farklılık, etki ve ilişki analizleri yapılmıştır.Sonuçlara göre, ürüne ilişkin faktörler boyutunda yer alan ve ikincil analizsonucunda araştırma modelinde kalan algılanan değer, algılanan risk ve fiziksel ürüngörünümü değişkenlerinin tamamının tüketicilerin taklit ürün satın alma niyeti üzerindeetkisi bulunmaktadır. Öte yandan sosyal faktörlerden yalnızca referans grup etkisinintaklit ürün satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu vargısına ulaşılmıştır. Tüketiciyeilişkin faktörlerden ise kendini izleme yeteneğinin ise taklit ürün satın alma niyetiüzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca tüketiciye ilişkin faktörlerintamamının yaş değişkeni ile anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur The aim of this thesis is to determine factors that affect consumers' purchaseintention for counterfeit goods. History of counterfeiting, growth reasons, results ofcounterfeiting and last but not least, counterfeiting as a phenomenon were treated in thefirst part. The variables which classified after literature review and arguably have effecton consumers' purchase intention for counterfeit products were defined and explainedin the second part of thesis. Finally in the application-based third section, data collectedby face-to-face surveys from consumers in Istanbul were analyzed in the framework ofthe reasearch model. Confirmatory factor analysis were conducted in the first place forall variables with the help of packaged softwares. The variables and dimensionsremaining in the research model after confirmatory factor analysis were examined inorder to measure presumptive effects on the consumers' intention to purchasecounterfeit goods. For this purpose, differences, effects and relationship analyzes werecarried out.According to the results, all of the ultimate variables which subsumee into productrelated dimension have significant effects on consumers' purchase intention forcounterfeit products. These variables are perceived value, perceived risk and physicalproduct appearance. But then it was seen that purely reference group influence hassignificant effect on consumers' purchase intention for counterfeit products in the socialrelated dimension. On the other hand, all the variables under consumer relateddimension excluding the self-monitoring ability has effect on consumers' purchaseintention for counterfeit products. Also all of the variables under consumer relateddimension were found to have significant relationship with the age
Collections