Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel, Dilşad
dc.contributor.authorYaprak, Burak
dc.date.accessioned2021-04-26T19:21:37Z
dc.date.available2021-04-26T19:21:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527698
dc.description.abstractBu tezin amacı, tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerinbelirlenmesidir. İlk bölümde, varlığını yalnızca modern dönemde değil antikdönemlerde dahi sürdüren taklitçilik olgusu, taklitçilik faaliyetlerinin tarihçesi, büyümesebepleri ve sonuçları tartışılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, yazın taramasısonucunda sınıflandırılan ve tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetine etkisi olduğudüşünülen değişkenlerin tanım ve açıklamaları yapılmıştır. Uygulama bölümü olanüçüncü bölümde ise İstanbul'da tüketicilerden yüz yüze anket yöntemiyle toplananveriler kurulan araştırma modeli çerçevesinde çeşitli analizlere tabi tutulmuştur. Bubölümde ilkin araştırmada kullanılan değişkenlere paket programlar yardımıyladoğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırma modelindekalan boyut ve değişkenlerin tüketicilerin taklit ürün satın alma niyetleri üzerindekietkisini ölçmek amacıyla farklılık, etki ve ilişki analizleri yapılmıştır.Sonuçlara göre, ürüne ilişkin faktörler boyutunda yer alan ve ikincil analizsonucunda araştırma modelinde kalan algılanan değer, algılanan risk ve fiziksel ürüngörünümü değişkenlerinin tamamının tüketicilerin taklit ürün satın alma niyeti üzerindeetkisi bulunmaktadır. Öte yandan sosyal faktörlerden yalnızca referans grup etkisinintaklit ürün satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu vargısına ulaşılmıştır. Tüketiciyeilişkin faktörlerden ise kendini izleme yeteneğinin ise taklit ürün satın alma niyetiüzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca tüketiciye ilişkin faktörlerintamamının yaş değişkeni ile anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to determine factors that affect consumers' purchaseintention for counterfeit goods. History of counterfeiting, growth reasons, results ofcounterfeiting and last but not least, counterfeiting as a phenomenon were treated in thefirst part. The variables which classified after literature review and arguably have effecton consumers' purchase intention for counterfeit products were defined and explainedin the second part of thesis. Finally in the application-based third section, data collectedby face-to-face surveys from consumers in Istanbul were analyzed in the framework ofthe reasearch model. Confirmatory factor analysis were conducted in the first place forall variables with the help of packaged softwares. The variables and dimensionsremaining in the research model after confirmatory factor analysis were examined inorder to measure presumptive effects on the consumers' intention to purchasecounterfeit goods. For this purpose, differences, effects and relationship analyzes werecarried out.According to the results, all of the ultimate variables which subsumee into productrelated dimension have significant effects on consumers' purchase intention forcounterfeit products. These variables are perceived value, perceived risk and physicalproduct appearance. But then it was seen that purely reference group influence hassignificant effect on consumers' purchase intention for counterfeit products in the socialrelated dimension. On the other hand, all the variables under consumer relateddimension excluding the self-monitoring ability has effect on consumers' purchaseintention for counterfeit products. Also all of the variables under consumer relateddimension were found to have significant relationship with the ageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin taklit ürün satın alma niyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Hazır giyim sektörü üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeDetermining the factors affecting consumers' purchase intetion for counterfeit products: A research on garment industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmReady wear products
dc.subject.ytmCounterfeit
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmMimicry
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10189015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531894
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess