Arabesk müzik ve toplumsallaşma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Arabesk müzik toplumsal yaşam biçimimizin bir ürünü oierak geliştirilmiştir» Tenzimat d Ör. e, -a inden itibaren beş- ir-yan toplumsal, ekonomik? siyasal ve kültüre L def isme ie~ rin yanış ıra müzikte de bir deişme sureci başlamıştır» Geleneksel klasik Turk müziği, son temsilcisi olan Dede Efendi ile birlikte son bulurken temsilcili* ini Hacı Arif Bey '`in yaptıfı yeni bir form olarak `şarlcı` geliştirilmiş - tir- Ancak bütün bunlara karşın şunu söyleyebiliriz ki ara besk müziğe fiden asıl yolu açan Saadettin Kaynak olmuştur» laynak'ia birlikte klasik.müzik cifene finden tümüyle sapme.7 o i una 7 ir i im i ş t ir - incelerdeki toplumsal ve kültürel derişmelerin yenı- 3ira (kırdan kente ?öç ve gecekondu sit kültürünün oluşum1. ) Or ban îencetay arebesk a.uzifi ile ortaya çıkmış ve ~t.-cckon~ 1u f.hi'cmın o-erers inimitr ip.ö yanıt vermeye beslemiştir - `.thr- ~onra es arabesk i.üzik defişik formlar iş-inde varlısını sür','ur:-:eyfa dev&m e ta...ştir» ilecekte de söz konusu...ü~i*in -/.'rriıfını koruyacvjznı s 5y. Leye bilir iz- SjMMARY Arabesque music has «avoiued as d he production of our form of social life. Since the Tanziraat 'Rra a process of changes have been started together with the changes in `social? economic, political and cultural eond it ±o«s »?--af ter Dede Efendi who was the past figure of traditional cla ssical Turkish of music* `sharky` has taxen a new form which la represented by Hac i arif Bey- Howe we r we can say that the path to `arabesque` has opened by Saadettin ICaynak who isay well be accepted as the point of divergence fros the latest classical for as- During the social and cluturei changes of i^öO's (mig ration frotL rural to urban areas and formation of a `gece kondu subculture`}; ûrhan Gencebay fitted a place M this path with his arabesque music: satisfying the needs of the peocle of gecekondu regions- Then arabesque 'music continued t Into.
Collections