Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceoğlu, Metin
dc.contributor.authorGüngör, Nazife
dc.date.accessioned2021-04-26T09:42:35Z
dc.date.available2021-04-26T09:42:35Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527184
dc.description.abstractÖZET Arabesk müzik toplumsal yaşam biçimimizin bir ürünü oierak geliştirilmiştir» Tenzimat d Ör. e, -a inden itibaren beş- ir-yan toplumsal, ekonomik? siyasal ve kültüre L def isme ie~ rin yanış ıra müzikte de bir deişme sureci başlamıştır» Geleneksel klasik Turk müziği, son temsilcisi olan Dede Efendi ile birlikte son bulurken temsilcili* ini Hacı Arif Bey '`in yaptıfı yeni bir form olarak `şarlcı` geliştirilmiş - tir- Ancak bütün bunlara karşın şunu söyleyebiliriz ki ara besk müziğe fiden asıl yolu açan Saadettin Kaynak olmuştur» laynak'ia birlikte klasik.müzik cifene finden tümüyle sapme.7 o i una 7 ir i im i ş t ir - incelerdeki toplumsal ve kültürel derişmelerin yenı- 3ira (kırdan kente ?öç ve gecekondu sit kültürünün oluşum1. ) Or ban îencetay arebesk a.uzifi ile ortaya çıkmış ve ~t.-cckon~ 1u f.hi'cmın o-erers inimitr ip.ö yanıt vermeye beslemiştir - `.thr- ~onra es arabesk i.üzik defişik formlar iş-inde varlısını sür','ur:-:eyfa dev&m e ta...ştir» ilecekte de söz konusu...ü~i*in -/.'rriıfını koruyacvjznı s 5y. Leye bilir iz-
dc.description.abstractSjMMARY Arabesque music has «avoiued as d he production of our form of social life. Since the Tanziraat 'Rra a process of changes have been started together with the changes in `social? economic, political and cultural eond it ±o«s »?--af ter Dede Efendi who was the past figure of traditional cla ssical Turkish of music* `sharky` has taxen a new form which la represented by Hac i arif Bey- Howe we r we can say that the path to `arabesque` has opened by Saadettin ICaynak who isay well be accepted as the point of divergence fros the latest classical for as- During the social and cluturei changes of i^öO's (mig ration frotL rural to urban areas and formation of a `gece kondu subculture`}; ûrhan Gencebay fitted a place M this path with his arabesque music: satisfying the needs of the peocle of gecekondu regions- Then arabesque 'music continued t Into.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleArabesk müzik ve toplumsallaşma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkish society
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmArabesque music
dc.subject.ytmSocial change
dc.identifier.yokid10903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid10903
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess