Arabesk müzik ve toplumsallaşma
dc.contributor.advisor | İnceoğlu, Metin | |
dc.contributor.author | Güngör, Nazife | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:42:35Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:42:35Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527184 | |
dc.description.abstract | ÖZET Arabesk müzik toplumsal yaşam biçimimizin bir ürünü oierak geliştirilmiştir» Tenzimat d Ör. e, -a inden itibaren beş- ir-yan toplumsal, ekonomik? siyasal ve kültüre L def isme ie~ rin yanış ıra müzikte de bir deişme sureci başlamıştır» Geleneksel klasik Turk müziği, son temsilcisi olan Dede Efendi ile birlikte son bulurken temsilcili* ini Hacı Arif Bey '`in yaptıfı yeni bir form olarak `şarlcı` geliştirilmiş - tir- Ancak bütün bunlara karşın şunu söyleyebiliriz ki ara besk müziğe fiden asıl yolu açan Saadettin Kaynak olmuştur» laynak'ia birlikte klasik.müzik cifene finden tümüyle sapme.7 o i una 7 ir i im i ş t ir - incelerdeki toplumsal ve kültürel derişmelerin yenı- 3ira (kırdan kente ?öç ve gecekondu sit kültürünün oluşum1. ) Or ban îencetay arebesk a.uzifi ile ortaya çıkmış ve ~t.-cckon~ 1u f.hi'cmın o-erers inimitr ip.ö yanıt vermeye beslemiştir - `.thr- ~onra es arabesk i.üzik defişik formlar iş-inde varlısını sür','ur:-:eyfa dev&m e ta...ştir» ilecekte de söz konusu...ü~i*in -/.'rriıfını koruyacvjznı s 5y. Leye bilir iz- | |
dc.description.abstract | SjMMARY Arabesque music has «avoiued as d he production of our form of social life. Since the Tanziraat 'Rra a process of changes have been started together with the changes in `social? economic, political and cultural eond it ±o«s »?--af ter Dede Efendi who was the past figure of traditional cla ssical Turkish of music* `sharky` has taxen a new form which la represented by Hac i arif Bey- Howe we r we can say that the path to `arabesque` has opened by Saadettin ICaynak who isay well be accepted as the point of divergence fros the latest classical for as- During the social and cluturei changes of i^öO's (mig ration frotL rural to urban areas and formation of a `gece kondu subculture`}; ûrhan Gencebay fitted a place M this path with his arabesque music: satisfying the needs of the peocle of gecekondu regions- Then arabesque 'music continued t Into. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Arabesk müzik ve toplumsallaşma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Turkish society | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Arabesque music | |
dc.subject.ytm | Social change | |
dc.identifier.yokid | 10903 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 10903 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |