Geleneksel öğretime alternatif video merkezli bireysel öğrenme yöntemi (2 cilt)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Artık çağımızdaki anlayış salt sözlü ve yazılı İletişim demek değildir. Eğitim olay, olgu ve kavramların doğal ortamı içerisinde bulunması gereken bireyin, kendi yaşantısı yoluyla, başkaları tarafından gözlenebilir davranış değiştirmesi demektir. Bireyde bu davranış değişmesini meydana getiren etkenlerin birisi de şüphesiz ders araçlarıdır. özellikle kentsel yerleşim birimlerin de bulunan okullarda öğrenme konusu ve çevreyi somut modeller haline getirme ve okuldaki eğitim ortamına taşıma, öğrenmede kollanılacak çok yönlü eğitim araçlarıyla mümkündür. Yapılan ders programlarına paralel olarak eğitim araçlarının hazırlanması, çoğaltılması, hizmete taşınması ve sınıfta uygulanması ayrıca sonucun değerlen dirilmesi (geri besleme) işi bir sistem içerisinde mey dana gelmektedir. Bu sistem zincirinin ana halkalarını eğitim araçları üretim merkezleri olan FRTEM ve DAYM oluşturur. Alt Sistemleri ise hizmet merkezleri olan İl eğitim araçları merkezleri ile okul eğitim laboratuvarlarıdır. Gerek üretim merkezleri ve gerekse hizmet merkezleri eğitim teknolojisinin kuram, ilke ve yöntemlerine uygun olarak çalışmalarını sürdürmek zorundadırlar. Esasen ulu sal, bölgesel ve okul düzeyinde hizmet veren bu merkezler, teorik anlamda birer destek ve yerine göre de direkt eğitim hizmeti yapmakla görevlidirler. Her merkezin kendine özgü bir düzeni, programı ve kapsamı vardır, öğretmenler bu merkezlerin kuruluş amacını, işlevini ve okullarla ilişkilerini bildikleri ölçüde buralardan yararlanmaları da fazla olacaktır.
Collections