Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Cevat
dc.contributor.authorTeker, Necmettin
dc.date.accessioned2021-04-26T09:42:27Z
dc.date.available2021-04-26T09:42:27Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/527143
dc.description.abstractÖZET Artık çağımızdaki anlayış salt sözlü ve yazılı İletişim demek değildir. Eğitim olay, olgu ve kavramların doğal ortamı içerisinde bulunması gereken bireyin, kendi yaşantısı yoluyla, başkaları tarafından gözlenebilir davranış değiştirmesi demektir. Bireyde bu davranış değişmesini meydana getiren etkenlerin birisi de şüphesiz ders araçlarıdır. özellikle kentsel yerleşim birimlerin de bulunan okullarda öğrenme konusu ve çevreyi somut modeller haline getirme ve okuldaki eğitim ortamına taşıma, öğrenmede kollanılacak çok yönlü eğitim araçlarıyla mümkündür. Yapılan ders programlarına paralel olarak eğitim araçlarının hazırlanması, çoğaltılması, hizmete taşınması ve sınıfta uygulanması ayrıca sonucun değerlen dirilmesi (geri besleme) işi bir sistem içerisinde mey dana gelmektedir. Bu sistem zincirinin ana halkalarını eğitim araçları üretim merkezleri olan FRTEM ve DAYM oluşturur. Alt Sistemleri ise hizmet merkezleri olan İl eğitim araçları merkezleri ile okul eğitim laboratuvarlarıdır. Gerek üretim merkezleri ve gerekse hizmet merkezleri eğitim teknolojisinin kuram, ilke ve yöntemlerine uygun olarak çalışmalarını sürdürmek zorundadırlar. Esasen ulu sal, bölgesel ve okul düzeyinde hizmet veren bu merkezler, teorik anlamda birer destek ve yerine göre de direkt eğitim hizmeti yapmakla görevlidirler. Her merkezin kendine özgü bir düzeni, programı ve kapsamı vardır, öğretmenler bu merkezlerin kuruluş amacını, işlevini ve okullarla ilişkilerini bildikleri ölçüde buralardan yararlanmaları da fazla olacaktır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeleneksel öğretime alternatif video merkezli bireysel öğrenme yöntemi (2 cilt)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOneself learning
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmAudio-visual materials
dc.subject.ytmHigher education
dc.identifier.yokid11863
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid11863
dc.description.pages392
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess