Çokdillilik bağlamında İtalyanca öğrenen üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada ÇokDillilik Bağlamında İtalyanca Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar incelenmiştir. Araştırmada Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, İtalyan Dili ve Edebiyatı Hazırlık Sınıfı öğretim elemanları ve öğrencilere uygulanan anketlere karşılaşılan sorunlar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada beş bölümden oluşmaktadır. İki tane ek bulunmaktadır. Birinci ek öğrencilere verilen anketi, ikinci anket öğretim elemanlarına uygulanan anketi içermektedir. Birinci bölümde araştırmanın amacı, varsayımlar ve sınırlılıklar belirtilmektedir. İkinci bölümde dil, dil ve düşünce, dil ve toplum, dil ve kültür, iletişim, dil ve iletişim, eğitimde iletişim ve dil öğretiminde iletişim kavramları anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde yabancı dil öğretimi, Avrupa'da ve Türkiye'de yabancı dil öğretimi, Avrupa'da ve Türkiye'de İtalyanca öğretiminden bahsedilmektedir. Dördüncü bölümde öğrencilere ve öğretim elemanlarına uygulanan anketler ve anketlerden elde edilen veriler incelenmektedir. Beşinci bölümde sonuç ve öneriler yer almaktadır. 153 ABSTRACT ( İNGİLİZCE ÖZET ) In this study The Problems of Italian Learning University Students in Context of Multilingualism are examined. In the study it's tried to be evaluated existing problems through the questionnaires applied to the students of the preparation class and to the lecturers of Ankara University, Faculty of Letters, Italian Language and Literature. The study is composed of five chapters. There are two appendices. The first appendice covers the questionnaire applied to the students and the second the questionnaire applied to the lecturers. In the first chapter the aim, the assumptions and the limitations of the study are stated. In the second chapter the concepts the language, the language and the idea, the language and the society, the language and the culture, the communication, the language and the communication, and the communication in language teaching are dealth with. In the third chapter foreign language teaching, foreign language teaching in Turkey and in Europe, Italian teaching in Turkey and in Europe are denoted. In the fourth chapter the questionnaires applied to the students, to the lecturers and the analysis of the datas obtained from the questionnaires are examined. In the fifth chapter the conclusion and the the suggestions take place. 154
Collections