Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Özcan
dc.contributor.authorAktaş, Meltem
dc.date.accessioned2021-04-26T09:27:16Z
dc.date.available2021-04-26T09:27:16Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/523750
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada ÇokDillilik Bağlamında İtalyanca Öğrenen Üniversite Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar incelenmiştir. Araştırmada Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, İtalyan Dili ve Edebiyatı Hazırlık Sınıfı öğretim elemanları ve öğrencilere uygulanan anketlere karşılaşılan sorunlar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada beş bölümden oluşmaktadır. İki tane ek bulunmaktadır. Birinci ek öğrencilere verilen anketi, ikinci anket öğretim elemanlarına uygulanan anketi içermektedir. Birinci bölümde araştırmanın amacı, varsayımlar ve sınırlılıklar belirtilmektedir. İkinci bölümde dil, dil ve düşünce, dil ve toplum, dil ve kültür, iletişim, dil ve iletişim, eğitimde iletişim ve dil öğretiminde iletişim kavramları anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde yabancı dil öğretimi, Avrupa'da ve Türkiye'de yabancı dil öğretimi, Avrupa'da ve Türkiye'de İtalyanca öğretiminden bahsedilmektedir. Dördüncü bölümde öğrencilere ve öğretim elemanlarına uygulanan anketler ve anketlerden elde edilen veriler incelenmektedir. Beşinci bölümde sonuç ve öneriler yer almaktadır. 153
dc.description.abstractABSTRACT ( İNGİLİZCE ÖZET ) In this study The Problems of Italian Learning University Students in Context of Multilingualism are examined. In the study it's tried to be evaluated existing problems through the questionnaires applied to the students of the preparation class and to the lecturers of Ankara University, Faculty of Letters, Italian Language and Literature. The study is composed of five chapters. There are two appendices. The first appendice covers the questionnaire applied to the students and the second the questionnaire applied to the lecturers. In the first chapter the aim, the assumptions and the limitations of the study are stated. In the second chapter the concepts the language, the language and the idea, the language and the society, the language and the culture, the communication, the language and the communication, and the communication in language teaching are dealth with. In the third chapter foreign language teaching, foreign language teaching in Turkey and in Europe, Italian teaching in Turkey and in Europe are denoted. In the fourth chapter the questionnaires applied to the students, to the lecturers and the analysis of the datas obtained from the questionnaires are examined. In the fifth chapter the conclusion and the the suggestions take place. 154en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇokdillilik bağlamında İtalyanca öğrenen üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar
dc.title.alternativeThe Problems of Italian learning university students in context of multilingualism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmItalian language
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid124271
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122446
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess