İslam eğitim geleneğinin temel kaynaklarında empatik yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Altun, Muhammed, slam Eğitim Geleneğinin Temel Kaynaklarında Empatik Yaklaşım,Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Doç.Dr.Nurullah Altaş, 129 s.ÖZETBu araştırmanın amacı, slam eğitim geleneğinin temel kaynaklarında empatikyaklaşımı incelemektir.Bu araştırma, şu üç nokta üzerinde yapılandırılmıştır:1- nsana her iki dünyada da mutlu olmanın yollarını gösteren Kur'an'da empati, nasılbir yer işgal etmektedir?2-Kur'an'ın mesajını destekleyen ve açıklayan Hz. Muhammed'in yaşamında (Sünnet)empati, nasıl uygulanmıştır?3-Türk- slam kültürünün didaktik eserlerinden biri olan Yusuf Hasa Hacib'inKutadgu Bilig isimli eserinde empati, nasıl ifade bulmuştur?Son olarak eklenmelidir ki, empatik yaklaşım, Kur'an, Sünnet ve Kutadgu Bilig'de yeralan ahlâkû bir değerdir. Altun, Muhammed, Emphatic Approach in the Main Sourses of Islamic EducationalTradition, Master?s Thesis, Advisor: Assoc.Prof. Nurullah Altaş, 129 p.SUMMARYThe purpose of this research is to study empathic approach in the fundamental sourcesof the Islamic educational tradition.This research has been based on the following three points:1-How empathy has been situated in Qur?an that shows the ways of happiness in thisworld and the hereafter.2-How empathy has been put into practice by the Prophet Muhammad?s life (theSunna) that support and explain the massage of Qur?an?3-How empathy has been expressed in Yusuf Has Hacib?s Kutadgu Bilig that is anexample of Turkish-Islamic cultural didactics?Finally it should be added that empathic appoach is one of the moral principles inQur?an and Sunna and Kutadgu Bilig.
Collections