İslam eğitim geleneğinin temel kaynaklarında empatik yaklaşım
dc.contributor.advisor | Altaş, Nurullah | |
dc.contributor.author | Altun, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2021-04-26T09:18:58Z | |
dc.date.available | 2021-04-26T09:18:58Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2019-07-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/521739 | |
dc.description.abstract | Altun, Muhammed, slam Eğitim Geleneğinin Temel Kaynaklarında Empatik Yaklaşım,Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Doç.Dr.Nurullah Altaş, 129 s.ÖZETBu araştırmanın amacı, slam eğitim geleneğinin temel kaynaklarında empatikyaklaşımı incelemektir.Bu araştırma, şu üç nokta üzerinde yapılandırılmıştır:1- nsana her iki dünyada da mutlu olmanın yollarını gösteren Kur'an'da empati, nasılbir yer işgal etmektedir?2-Kur'an'ın mesajını destekleyen ve açıklayan Hz. Muhammed'in yaşamında (Sünnet)empati, nasıl uygulanmıştır?3-Türk- slam kültürünün didaktik eserlerinden biri olan Yusuf Hasa Hacib'inKutadgu Bilig isimli eserinde empati, nasıl ifade bulmuştur?Son olarak eklenmelidir ki, empatik yaklaşım, Kur'an, Sünnet ve Kutadgu Bilig'de yeralan ahlâkû bir değerdir. | |
dc.description.abstract | Altun, Muhammed, Emphatic Approach in the Main Sourses of Islamic EducationalTradition, Master?s Thesis, Advisor: Assoc.Prof. Nurullah Altaş, 129 p.SUMMARYThe purpose of this research is to study empathic approach in the fundamental sourcesof the Islamic educational tradition.This research has been based on the following three points:1-How empathy has been situated in Qur?an that shows the ways of happiness in thisworld and the hereafter.2-How empathy has been put into practice by the Prophet Muhammad?s life (theSunna) that support and explain the massage of Qur?an?3-How empathy has been expressed in Yusuf Has Hacib?s Kutadgu Bilig that is anexample of Turkish-Islamic cultural didactics?Finally it should be added that empathic appoach is one of the moral principles inQur?an and Sunna and Kutadgu Bilig. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İslam eğitim geleneğinin temel kaynaklarında empatik yaklaşım | |
dc.title.alternative | Emphatic approach in the main sourses of Islamic educational tradition | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil. Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 162037 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191348 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |