Varoluşçuluk ve yeni kara film: David lynch örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İki Dünya Savaşı yaşayan insanlık, temel sorunsalı yaşamın anlamı olanvaroluşçuluğu keşfetmiştir. Varoluşçuluğun psikanalizin yanıtlayamadığı sorularıyanıtlamasına rağmen, sanat eserleri psikanalizin bakış açısıyla incelenmeye devamedilmiştir. Özellikle, gerçeküstücü öğeler içeren sanat eserleri, Freud'un teorilerindenyararlanarak değerlendirilmektedir. David Lynch sineması da, tek yönlüokunmaktadır. Bu filmleri varoluşçuluğun bakışaçısıyla çözümlemek onlarıderinleştirecektir. Bu amaçla, Albert Camus'nün saçma ve uyumsuz aşk ile ilgişikuramları takip edilecektir. Bu tezde, ayrıca yönetmenin son iki filmi olan, KayıpOtoban ve Mulholland Çıkmazı'nda aynı karakterin öyküsünün anlatıldığı iddiaedilecektir. Böylelikle aşk teması felsefe ile sinema arasında bir köprü olarakkullanılacaktır. After suffering from two world wars, human beings discovered existentialism, abranch of philosophy whose first concern is the meaning of life. Althoughexistentialism could answer the questions that psychoanalysis couldn?t, artistic workis still analysed from the view of psychoanalysis. Especially every artistic workincluding surrealistic elements was evaluated by using the theories of Freud. Thefilms of David Lynch are also condemned to a one-track mind evaluation. Examiningthese films from the view of existentialism will deepen them. For this purpose thetheories of Albert Camus about absurdity and absurd love will be followed. In thisthesis, it will be claimed that the last two films of Lynch, Lost Highway andMulholland Drive tell us the story of the same character. This character is the modernhuman being who seeks eternity in love. In this way the theme love will be used as abridge between cinema and philosophy
Collections