Blog ortamı ve Türkiye`de blogosferdeki akademik entelektüeller örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada modern kitle iletişim araçlarının var oluşundan bu yana süre gelen ve artık kanıksanmış medya ve entelektüel ilişkisinin çerçevesinin, belirleyenlerinin ve doğasının ?yeni medya? aracılığıyla ne kadar değişip, dönüştüğü, farklılaştığı ve bu süreci etkileyen faktörler (örneğin neo-liberal ethos) akademik entelektüellerin blog kullanımları üzerinden incelenmektedir. Bu amaçla Türkiye'deki blogosferde varlık gösteren akademisyenlerin blog profilleri ve blogları metin çözümlemesine tabi tutulmuş; aynı zamanda belirli kategorileri temsil eden akademik entelektüellerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Yeni medyada akademik entelektüelin üretici aktörler haline dönüşmesini sağlayacak olanaklar ve esnek yapılar sözkonusudur. Ancak, bu çalışma da göstermiştir ki yeni medya dolayımıyla akademik entelektüeller bloglarında etkileşime geçmemektedirler. Akademisyenler bloglarını, mekânı anlamlandırma ve ilişki kurma anlamında kullanmamaktadırlar. Melez bir araç olarak tanımlanan bloglarda da bireylerin üretici olmaktan daha çok izleyici olarak var olduklarını gözlemlemek mümkündür. This thesis focuses on the change and transformation of the frame, conditions and nature of the traditional relationship of media and intellectual in terms of new media. This process and infleuntial factors (e.g. neo-liberal ethos) was analyzed on the base of academical intellectuals blog usage. For this purpose the profile pages and blogs of the academicians in the Turkish blogosphere was textually analyzed and interviews were held with the representatives of certain categories. New media offers possibilities and flexible structure which enables academicians being producers. But this study basically shows that academical intellectuals do not use the interactivity opportunity in their blogs. In other words they do not use their blogs for interactivity purposes. In this hybrid environment academical intellectuals are audiences rather than actors or producers.
Collections