Show simple item record

dc.contributor.advisorBek, Mine Gencel
dc.contributor.authorBayraktutan Sütcü, Günseli
dc.date.accessioned2021-04-26T09:10:15Z
dc.date.available2021-04-26T09:10:15Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/519969
dc.description.abstractBu çalışmada modern kitle iletişim araçlarının var oluşundan bu yana süre gelen ve artık kanıksanmış medya ve entelektüel ilişkisinin çerçevesinin, belirleyenlerinin ve doğasının ?yeni medya? aracılığıyla ne kadar değişip, dönüştüğü, farklılaştığı ve bu süreci etkileyen faktörler (örneğin neo-liberal ethos) akademik entelektüellerin blog kullanımları üzerinden incelenmektedir. Bu amaçla Türkiye'deki blogosferde varlık gösteren akademisyenlerin blog profilleri ve blogları metin çözümlemesine tabi tutulmuş; aynı zamanda belirli kategorileri temsil eden akademik entelektüellerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Yeni medyada akademik entelektüelin üretici aktörler haline dönüşmesini sağlayacak olanaklar ve esnek yapılar sözkonusudur. Ancak, bu çalışma da göstermiştir ki yeni medya dolayımıyla akademik entelektüeller bloglarında etkileşime geçmemektedirler. Akademisyenler bloglarını, mekânı anlamlandırma ve ilişki kurma anlamında kullanmamaktadırlar. Melez bir araç olarak tanımlanan bloglarda da bireylerin üretici olmaktan daha çok izleyici olarak var olduklarını gözlemlemek mümkündür.
dc.description.abstractThis thesis focuses on the change and transformation of the frame, conditions and nature of the traditional relationship of media and intellectual in terms of new media. This process and infleuntial factors (e.g. neo-liberal ethos) was analyzed on the base of academical intellectuals blog usage. For this purpose the profile pages and blogs of the academicians in the Turkish blogosphere was textually analyzed and interviews were held with the representatives of certain categories. New media offers possibilities and flexible structure which enables academicians being producers. But this study basically shows that academical intellectuals do not use the interactivity opportunity in their blogs. In other words they do not use their blogs for interactivity purposes. In this hybrid environment academical intellectuals are audiences rather than actors or producers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBlog ortamı ve Türkiye`de blogosferdeki akademik entelektüeller örneği
dc.title.alternativeBlog environment and the case of academic intellectuals in Trukish blogosphere
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmUser profile
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmBlog
dc.subject.ytmIntellectual
dc.identifier.yokid377480
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265560
dc.description.pages275
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess