Atık araba lastiklerinin asfalt betonunda kullanılabilirliğinin tagucfi optimizasyon metodu ile araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bitümlü karışımların performansını arttırma çabaları, konu ile ilgilenen bir çok mühendisi yeni malzeme bulmaya itmiştir. Bu gelişme bir katkı maddesi ile işlenmiş asfalt fikrini ortaya çıkarmıştır. Herhangi bir polimer ile asfaltın karıştırılması ile elde edilen yüksek performanslı asfalt betonun üretimi yol mühendisleri tarafından araştırılan yeni bir konudur. Modifiye edilmiş asfalt olarak bilinen bu yeni tip asfaltın üretimi, atık plastiklerin kullanımını gündeme getirmiştir. Özellikle atık araba lastiklerinin yok edilmesi artan bir çevre problemidir. Örneğin, yıllık atık araba lastik miktarı Avrupa Topluluğunda 1,5x1 06 ton, Güney Amerikada 2,5x1 06 ton ve Japonyada 0,5x106tondur. Bu çalışmanın amacı sadece yüksek performanslı bir üstyapı dizayn etmek değil aynı zamanda bu yolla bir çevre problemini de çözmektir. Bu çalışmada, atık araba lastikleri ile modifiye edilmiş asfalt beton numuneleri üzerinde Marshall Deneyi yapılmış ve karışımın performansına etki eden değişkenlerin optimizasyonu da Taguchi Metodu ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, atık araba lastik parçacıklarının asfalt betonunun stabilitesini arttırdığı, akmasını azalttığı ve bunun sonucu olarak rijitliği artırdığı görülmüştür. SUMMARY The efforts made for the increasing of the performance of the bituminous mixtures, have led many field engineers to find out new materials. This development has also exposed the idea of modified asphalt. The production of the asphalt concrete with high performance to be obtained with mixing any polymer and conventional asphalt is a new subject that has been investigated by the highway engineers. The need of this new type of asphalt which is colled modified asphalt has also made the using of waste plastics a current issue. Getting ride of waste car tires especially is an increasing environmental problem. As. an example, the amount of waste car tire is 1,5x106 tons/year in EC, 2,5x1 06 tons/year in South America and 0,5x1 06 tons/year in Japan. The purpose of this study is not only to design the pavement with high performance but also to solve an environmental problem by this way In this study, the asphalt concrete specimens modifed with the waste car tires have been the Marshall and the optimization of the variables which are affecting to the mixture performance has been conducted by the Taguchi Method. As a result,it is observed that the waste crumb rubber particules have -increased the stability -of asphalt concrete-mixtures-and decreased the flow therefore it has increased the stiffness of asphalt concrete mixtures.
Collections