Show simple item record

dc.contributor.advisorYardımcı, Nevruz
dc.contributor.authorTortum, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T13:55:06Z
dc.date.available2020-12-03T13:55:06Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-11-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/51827
dc.description.abstractÖZET Bitümlü karışımların performansını arttırma çabaları, konu ile ilgilenen bir çok mühendisi yeni malzeme bulmaya itmiştir. Bu gelişme bir katkı maddesi ile işlenmiş asfalt fikrini ortaya çıkarmıştır. Herhangi bir polimer ile asfaltın karıştırılması ile elde edilen yüksek performanslı asfalt betonun üretimi yol mühendisleri tarafından araştırılan yeni bir konudur. Modifiye edilmiş asfalt olarak bilinen bu yeni tip asfaltın üretimi, atık plastiklerin kullanımını gündeme getirmiştir. Özellikle atık araba lastiklerinin yok edilmesi artan bir çevre problemidir. Örneğin, yıllık atık araba lastik miktarı Avrupa Topluluğunda 1,5x1 06 ton, Güney Amerikada 2,5x1 06 ton ve Japonyada 0,5x106tondur. Bu çalışmanın amacı sadece yüksek performanslı bir üstyapı dizayn etmek değil aynı zamanda bu yolla bir çevre problemini de çözmektir. Bu çalışmada, atık araba lastikleri ile modifiye edilmiş asfalt beton numuneleri üzerinde Marshall Deneyi yapılmış ve karışımın performansına etki eden değişkenlerin optimizasyonu da Taguchi Metodu ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, atık araba lastik parçacıklarının asfalt betonunun stabilitesini arttırdığı, akmasını azalttığı ve bunun sonucu olarak rijitliği artırdığı görülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARY The efforts made for the increasing of the performance of the bituminous mixtures, have led many field engineers to find out new materials. This development has also exposed the idea of modified asphalt. The production of the asphalt concrete with high performance to be obtained with mixing any polymer and conventional asphalt is a new subject that has been investigated by the highway engineers. The need of this new type of asphalt which is colled modified asphalt has also made the using of waste plastics a current issue. Getting ride of waste car tires especially is an increasing environmental problem. As. an example, the amount of waste car tire is 1,5x106 tons/year in EC, 2,5x1 06 tons/year in South America and 0,5x1 06 tons/year in Japan. The purpose of this study is not only to design the pavement with high performance but also to solve an environmental problem by this way In this study, the asphalt concrete specimens modifed with the waste car tires have been the Marshall and the optimization of the variables which are affecting to the mixture performance has been conducted by the Taguchi Method. As a result,it is observed that the waste crumb rubber particules have -increased the stability -of asphalt concrete-mixtures-and decreased the flow therefore it has increased the stiffness of asphalt concrete mixtures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleAtık araba lastiklerinin asfalt betonunda kullanılabilirliğinin tagucfi optimizasyon metodu ile araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-23
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAsphalt concrete
dc.subject.ytmReuse
dc.subject.ytmRecycling
dc.subject.ytmWastes
dc.subject.ytmTaguchi method
dc.identifier.yokid58513
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid58513
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess