Farklı kültürlerde girişimcilik niyeti ve üniversite öğrencilerine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma farklı kültürlerdeki girişimci olma niyetini ölçmek ve sosyo kültürel faktörlerin girimci olma niyeti üzerindeki etkilerini araştırmak üzere hazırlanmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmada, ilk bölümde girişimci kavramının literatürdeki farklı tanımlamalarına yer verilmiş, girişimcilik özellikleri üzerinde durulmuştur, girişimcilik kavramının hangi özelliklerinden etkilendiği açıklanarak, bireysel özelliklerin girişimci olma niyetini etkilediği kabul edilmiştir. Çalışmanın temelini oluşturan De Pillis' in (1998) ` girişimci Olma Niyetini Tahmin Etme` çalışmasında olduğu gibi sosyokültürel değişkenlerle iş açma niyeti arasında ki ilişki araştırılmıştır. Ve bu çalışmadan yola çıkarak Amerikalı ve Türk öğrenciler arasındaki girişimcilik niyeti karşılaştırılmalı olarak ele alınmıştır. Sosyal mesajların kişiler üzerinde ikna edici bir unsur olduğu bilinen bir gerçektir. Literatürde ki ikna teorilerinden oluşturulmuş ACE modeli ( Uygunluk, Tutarlılık, Etkinlik) bu çalışmada kullanılmıştır. İkinci bölümde Türk ve Amerikan toplumlarındaki girişimciliğin tarihsel süreçlerinden bahsedilmiştir. Ayrıca toplumsal değerlerin girişimci özelliklerine sahip bireyler yetiştirip yetiştirmediği irdelenerek, girişimcilik niyetini oluşturan değerlere sahip olunup olunmadığına dikkat çekilmiştir. Üçüncü ve son bölümde kültürel Özelliklerin kişisel özellikleri destekleyebileceği varsayımından yola çıkarak kültürün girişimcilik niyetini oluşturan özellikleri hangi yönde etkilediğini araştırmak için De Pillis'in modeli yardımıyla hipotezler geliştirilmiştir. Anket yöntemiyle yapılan bu araştırma Türkiye'de ve Amerika'da 100'er MBA öğrencisine ulaşmış ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir, ortaya çıkan sonuçlar irdelenmiştir. ABSTRACT This study measures the entrepreneur intention in different cultures and examines the relationship of socio-cultural variables to the entrepreneurial intention. In the first section of the study which consists of three sections, the different definitions of entrepreneurship from literature were outlined and entrepreneur traits were mentioned. The influence of personality traits on the entrepreneurial intention was accepted by describing the types of traits of an entrepreneur. The relationship of socio-cultural variables to the intention of business venture was examined as in the study of De Pillis (1998) `Predicting Entrepreneurial Intention`. The entrepreneurial intentions between Turkish and American students were investigated. It is very well known fact that social messages have persuasive impacts on people. The ACE model (Appropriateness, Consistency, Effectiveness), which is driven from persuasion theory in literature, was used in this study. In the second section, the historical development of entrepreneurship in Turkey and United States was reviewed. It was focused on whether the individuals have the values of entrepreneurial intention or not by examining whether cultural values raise individuals with entrepreneurial traits or not. In the third and the last section, as the cultural traits might have some kind of influence on the personality traits, hypothesis were developed to examine in which way the culture influences the characteristics of entrepreneurial traits by the help of the models developed by De Pillis (1998). The survey developed for this study was distributed to 100 American and 100 Turkish respondents and the datum were evaluated and the results are examined. VI
Collections