Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Ayfer Ferda
dc.contributor.authorAkşit, Gülhan
dc.date.accessioned2021-04-12T10:52:29Z
dc.date.available2021-04-12T10:52:29Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/516159
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma farklı kültürlerdeki girişimci olma niyetini ölçmek ve sosyo kültürel faktörlerin girimci olma niyeti üzerindeki etkilerini araştırmak üzere hazırlanmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmada, ilk bölümde girişimci kavramının literatürdeki farklı tanımlamalarına yer verilmiş, girişimcilik özellikleri üzerinde durulmuştur, girişimcilik kavramının hangi özelliklerinden etkilendiği açıklanarak, bireysel özelliklerin girişimci olma niyetini etkilediği kabul edilmiştir. Çalışmanın temelini oluşturan De Pillis' in (1998) ` girişimci Olma Niyetini Tahmin Etme` çalışmasında olduğu gibi sosyokültürel değişkenlerle iş açma niyeti arasında ki ilişki araştırılmıştır. Ve bu çalışmadan yola çıkarak Amerikalı ve Türk öğrenciler arasındaki girişimcilik niyeti karşılaştırılmalı olarak ele alınmıştır. Sosyal mesajların kişiler üzerinde ikna edici bir unsur olduğu bilinen bir gerçektir. Literatürde ki ikna teorilerinden oluşturulmuş ACE modeli ( Uygunluk, Tutarlılık, Etkinlik) bu çalışmada kullanılmıştır. İkinci bölümde Türk ve Amerikan toplumlarındaki girişimciliğin tarihsel süreçlerinden bahsedilmiştir. Ayrıca toplumsal değerlerin girişimci özelliklerine sahip bireyler yetiştirip yetiştirmediği irdelenerek, girişimcilik niyetini oluşturan değerlere sahip olunup olunmadığına dikkat çekilmiştir. Üçüncü ve son bölümde kültürel Özelliklerin kişisel özellikleri destekleyebileceği varsayımından yola çıkarak kültürün girişimcilik niyetini oluşturan özellikleri hangi yönde etkilediğini araştırmak için De Pillis'in modeli yardımıyla hipotezler geliştirilmiştir. Anket yöntemiyle yapılan bu araştırma Türkiye'de ve Amerika'da 100'er MBA öğrencisine ulaşmış ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir, ortaya çıkan sonuçlar irdelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT This study measures the entrepreneur intention in different cultures and examines the relationship of socio-cultural variables to the entrepreneurial intention. In the first section of the study which consists of three sections, the different definitions of entrepreneurship from literature were outlined and entrepreneur traits were mentioned. The influence of personality traits on the entrepreneurial intention was accepted by describing the types of traits of an entrepreneur. The relationship of socio-cultural variables to the intention of business venture was examined as in the study of De Pillis (1998) `Predicting Entrepreneurial Intention`. The entrepreneurial intentions between Turkish and American students were investigated. It is very well known fact that social messages have persuasive impacts on people. The ACE model (Appropriateness, Consistency, Effectiveness), which is driven from persuasion theory in literature, was used in this study. In the second section, the historical development of entrepreneurship in Turkey and United States was reviewed. It was focused on whether the individuals have the values of entrepreneurial intention or not by examining whether cultural values raise individuals with entrepreneurial traits or not. In the third and the last section, as the cultural traits might have some kind of influence on the personality traits, hypothesis were developed to examine in which way the culture influences the characteristics of entrepreneurial traits by the help of the models developed by De Pillis (1998). The survey developed for this study was distributed to 100 American and 100 Turkish respondents and the datum were evaluated and the results are examined. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFarklı kültürlerde girişimcilik niyeti ve üniversite öğrencilerine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeThe Study of the entrepreneur inteation in different coltures: An application to university student
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCultural difference
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.identifier.yokid140579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137010
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess