Rekabet stratejisi, örgüt yapısı ve performans ilişkilerinin gıda perakende sektörü bağlamında araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasının amacı, Antalya'da faaliyet gösteren uluslararası, ulusal ve yerel nitelikli gıda perakende işletmelerinin rekabet stratejisi, örgüt yapısı ve işletme performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışma, yoğun rekabet koşulları altında perakende sektöründe faaliyet gösteren, en az 400 metrekare satış alanına sahip, gıda ve gıda dışı en az 5000 ürün bulunduran, toptan ürün satışı yapmayan süpermarket, hipermarket ve indirim marketlerinde, kuramsal açıdan önem taşıyan örgütsel değişkenler (rekabet stratejisi, örgüt yapısı ve işletme performansı) arasındaki ilişkileri sorgulamaktadır. The objective of dissertation is to examine the relationships between the competitive strategy, organization structure and performance of the international, national and local food retail enterprises operating in Antalya. The study is investigating the relationships between the theoretically important organisational variables (competitive strategy, organisation structure and enterprise performance) of supermarkets, hypermarkets and sales markets having at least 400 squaremeter sales area, keeping at least 500 food or non-food products, not engaged in wholesaling and operating in the retail sector under intensive competition conditions,
Collections