Show simple item record

dc.contributor.advisorSarvan, Emine Fulya Deniz
dc.contributor.authorDurmuş Arici, Eren
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:28Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515891
dc.description.abstractTez çalışmasının amacı, Antalya'da faaliyet gösteren uluslararası, ulusal ve yerel nitelikli gıda perakende işletmelerinin rekabet stratejisi, örgüt yapısı ve işletme performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışma, yoğun rekabet koşulları altında perakende sektöründe faaliyet gösteren, en az 400 metrekare satış alanına sahip, gıda ve gıda dışı en az 5000 ürün bulunduran, toptan ürün satışı yapmayan süpermarket, hipermarket ve indirim marketlerinde, kuramsal açıdan önem taşıyan örgütsel değişkenler (rekabet stratejisi, örgüt yapısı ve işletme performansı) arasındaki ilişkileri sorgulamaktadır.
dc.description.abstractThe objective of dissertation is to examine the relationships between the competitive strategy, organization structure and performance of the international, national and local food retail enterprises operating in Antalya. The study is investigating the relationships between the theoretically important organisational variables (competitive strategy, organisation structure and enterprise performance) of supermarkets, hypermarkets and sales markets having at least 400 squaremeter sales area, keeping at least 500 food or non-food products, not engaged in wholesaling and operating in the retail sector under intensive competition conditions,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabet stratejisi, örgüt yapısı ve performans ilişkilerinin gıda perakende sektörü bağlamında araştırılması
dc.title.alternativeResearching the relations of competitive strategies, organization structure and performance in content of food retailing sector
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmOrganizational structuring
dc.subject.ytmOrganizational structure
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmFood sector
dc.identifier.yokid354915
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250531
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess