İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşleri ve öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direnç arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, 2005?2006 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim programları hakkındaki görüşlerinin ve değişim girişimleri hakkındaki tutumlarının cinsiyet, branş, kıdem ve öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2007?2008 Eğitim Öğretim yılında Antalya ili merkez ilçe sınırları içinde bulunan 182 devlet ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 4519 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşleri orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direnç düzeyinin az olduğu söylenebilir.İlköğretim okulu öğretmenlerinin, yeni eğitim programları hakkındaki görüşleri ile değişime karşı göstermiş oldukları direnç düzeyleri arasındaki ilişkilerin bir tanesi hariç diğerlerinin negatif yönde anlamlı olduğu bulunmuştur. Ancak boyutlar arasındaki ilişkilerin 20 tanesi çok zayıf düzeyinde, 9 ilişki zayıf düzeyde olduğu bulunmuştur.Bununla birlikte cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları gibi değişkenlerin, öğretmenlerin çeşitli boyutlarda görüş düzeyleriyle ilişkili olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koyan bulgulara ulaşılmıştır. This study aims to determine weather the primary school teachers? point of view on the new educational programs that were put into practice in the 2007-2008 educational year show difference according to the variables of sex, branch, seniority, level of education and the physical and educational level of the school.The research universe constitutes of 4519 primary school teachers who work at 182 state primary schools in the central organizational territory of Antalya in 2007-2008 Educational year.The research results showed that the teachers point of view on the new education programs are at the ?medium? level.According to the research results, teachers' point of view on their level of resistance to the change could be said to be low.Apart from one of them, the relation between their point of view on the new educational programs and their level of resistance to the change was found to be negatively meaningful. However, twenty of the relations between the sub-levels were found to be at the ` very low` level, nine of them at the `low` level.Besides, we reached important findings that proved the variables such as sex, branch, seniority, level of education, and the physical and technological means of the school showed meaningful differences regarding the level of the teachers? view on several sub-levels.
Collections