Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorYazici, Kenan
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:26Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:26Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515882
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, 2005?2006 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim programları hakkındaki görüşlerinin ve değişim girişimleri hakkındaki tutumlarının cinsiyet, branş, kıdem ve öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2007?2008 Eğitim Öğretim yılında Antalya ili merkez ilçe sınırları içinde bulunan 182 devlet ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 4519 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşleri orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direnç düzeyinin az olduğu söylenebilir.İlköğretim okulu öğretmenlerinin, yeni eğitim programları hakkındaki görüşleri ile değişime karşı göstermiş oldukları direnç düzeyleri arasındaki ilişkilerin bir tanesi hariç diğerlerinin negatif yönde anlamlı olduğu bulunmuştur. Ancak boyutlar arasındaki ilişkilerin 20 tanesi çok zayıf düzeyinde, 9 ilişki zayıf düzeyde olduğu bulunmuştur.Bununla birlikte cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları gibi değişkenlerin, öğretmenlerin çeşitli boyutlarda görüş düzeyleriyle ilişkili olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koyan bulgulara ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to determine weather the primary school teachers? point of view on the new educational programs that were put into practice in the 2007-2008 educational year show difference according to the variables of sex, branch, seniority, level of education and the physical and educational level of the school.The research universe constitutes of 4519 primary school teachers who work at 182 state primary schools in the central organizational territory of Antalya in 2007-2008 Educational year.The research results showed that the teachers point of view on the new education programs are at the ?medium? level.According to the research results, teachers' point of view on their level of resistance to the change could be said to be low.Apart from one of them, the relation between their point of view on the new educational programs and their level of resistance to the change was found to be negatively meaningful. However, twenty of the relations between the sub-levels were found to be at the ` very low` level, nine of them at the `low` level.Besides, we reached important findings that proved the variables such as sex, branch, seniority, level of education, and the physical and technological means of the school showed meaningful differences regarding the level of the teachers? view on several sub-levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşleri ve öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direnç arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe opinions of primary education schools' teachers about the new programmes of primary education and the relation between resistance to change which teachers show
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid334641
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229322
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess