Turizm sektöründe örgütsel yabancılaşma: Antalya beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz turizm işletmeleri her ne kadar gelişen dünyaya ayak uydurarak daha modern ve kaliteli tesisler faaliyete geçirerek hizmette kaliteyi en üst noktaya çıkarmaya çalışsa da, işletme içindeki çalışanların tutum ve davranışlarındaki yaşanabilecek olumsuzluklar bütün çabaları boşa çıkarabilir. Bu nedenle yöneticilerin, işletme içinde çalışan tüm işgörenlerin örgütsel değerleri ve amaçları içselleştirmelerini sağlayabilmelidir. İşletme içinde yaşanacak olası bir yabancılaşma hissi zamanla artarak işletme için büyük tehditler doğurabilir.Örgütsel yabancılaşmaya ilişkin literatür incelendiğinde, örgütsel yabancılaşma ile ilgili çok sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bu nedenle, çalışma literatüre katkı sağlaması bakımından önem taşımaktadır.Bu çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmesi çalışanlarının örgütsel yabancılaşma düzeylerini ve yabancılaşmalarına neden olan faktörleri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ? Alanya bölgesinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmelerinin alt düzey çalışanları üzerinde bir araştırma yapılmış ve araştırma sonucunda işgörenlerin özellikle güçsüzlük ve anlamsızlık-kuralsızlık boyutlarında işletme içinde yabancılaşma duygusu taşıdığı tespit edilmiştir. Today?s tourism business adapts to the devoloping world and offers high quality facilities and tries to move the service quality to the highest point. Nevertheless, the negativity in the att,tudes and behaviour of employess may result in frustration. Fort his reason, administrators should make sure that all employee learn the organizational values and objectives by heart. A possible sense of alienation in the business will increase in time and can give rise to major threats to the business.When the literature on the organizational alienation is explored it is realized that there is a very limiting number of studies. Therefore, the study carries importance due to its contribution to the literature.The aim of this study is to reveal the level and the causes of organizational alienation of employees in the tourism business. Fort his purpose, a search is conducted on lower-level employees of the five star hotels around Antalya-Alanya and it is observed that the employees feels alienation especially in the sense of weakness, insignificance and irregularity.
Collections