Show simple item record

dc.contributor.advisorEhityar, V. Rüya
dc.contributor.authorBabür, Serpil
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:20Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:20Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515854
dc.description.abstractGünümüz turizm işletmeleri her ne kadar gelişen dünyaya ayak uydurarak daha modern ve kaliteli tesisler faaliyete geçirerek hizmette kaliteyi en üst noktaya çıkarmaya çalışsa da, işletme içindeki çalışanların tutum ve davranışlarındaki yaşanabilecek olumsuzluklar bütün çabaları boşa çıkarabilir. Bu nedenle yöneticilerin, işletme içinde çalışan tüm işgörenlerin örgütsel değerleri ve amaçları içselleştirmelerini sağlayabilmelidir. İşletme içinde yaşanacak olası bir yabancılaşma hissi zamanla artarak işletme için büyük tehditler doğurabilir.Örgütsel yabancılaşmaya ilişkin literatür incelendiğinde, örgütsel yabancılaşma ile ilgili çok sınırlı sayıda çalışma olduğu görülmektedir. Bu nedenle, çalışma literatüre katkı sağlaması bakımından önem taşımaktadır.Bu çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmesi çalışanlarının örgütsel yabancılaşma düzeylerini ve yabancılaşmalarına neden olan faktörleri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ? Alanya bölgesinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmelerinin alt düzey çalışanları üzerinde bir araştırma yapılmış ve araştırma sonucunda işgörenlerin özellikle güçsüzlük ve anlamsızlık-kuralsızlık boyutlarında işletme içinde yabancılaşma duygusu taşıdığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractToday?s tourism business adapts to the devoloping world and offers high quality facilities and tries to move the service quality to the highest point. Nevertheless, the negativity in the att,tudes and behaviour of employess may result in frustration. Fort his reason, administrators should make sure that all employee learn the organizational values and objectives by heart. A possible sense of alienation in the business will increase in time and can give rise to major threats to the business.When the literature on the organizational alienation is explored it is realized that there is a very limiting number of studies. Therefore, the study carries importance due to its contribution to the literature.The aim of this study is to reveal the level and the causes of organizational alienation of employees in the tourism business. Fort his purpose, a search is conducted on lower-level employees of the five star hotels around Antalya-Alanya and it is observed that the employees feels alienation especially in the sense of weakness, insignificance and irregularity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm sektöründe örgütsel yabancılaşma: Antalya beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeOrganizational alinenation in tourism industry: A study concerning the 5 stars hotels enterprizes in the district of Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmAlienation
dc.subject.ytmOrganizational alienation
dc.identifier.yokid344725
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250510
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess