Türkiye`de kurumsal sosyal sorumluluk: Sivil toplum kuruluşları yöneticilerinin tutumları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal sosyal sorumluluk, 1960'larda Amerika Birleşik Devletleri'nde çevre ve tüketici kuruluşları başta olmak üzere sivil toplum kuruluşlarının baskıları sonucunda şirketlerin gündemine girmiştir. Sivil toplum kuruluşlarının şirketler üzerindeki etkisi, şirketlerin paydaşlarının taleplerini göz ardı edememelerine neden olmuştur. Şirket-paydaş diyaloğu sürecinde geliştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin simetrik olabilmesi için şirketlerin sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapması gerekir. Ancak bu işbirliği ile toplumsal çıkarlar ve şirket çıkarları arasında bir denge kurulabilmektedir.Kurumsal sosyal sorumluluğun Türkiye'deki gelişiminde sivil toplum kuruluşlarının şirketler üzerinde sahip olduğu herhangi bir etkiden söz etmek oldukça güçtür. Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk şirketler aracılığıyla sivil toplum kuruluşlarının gündemine girmiştir. Bu çalışma kapsamında sivil toplum kuruluşları yöneticileriyle bir anket uygulaması gerçekleştirilerek Türkiye'deki sivil toplum kuruluşlarının kurumsal sosyal sorumluluk anlayışları yöneticilerin tutumlarına bağlı olarak araştırılmıştır. Araştırma sonuçları, Türkiye'de gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarında inisiyatifin şirketlerin elinde olduğunu, bu uygulamaların paydaş diyaloğu çerçevesinde gelişmediğini ve sivil toplum kuruluşlarının bu uygulamaların daha simetrik süreçlere dönüştürülmesinde neredeyse hiçbir etkileri olmadığını ortaya koymuştur. Corporate social responsibility entered the agenda of firms in the 1960s Un ited States as a result of pressures from NGOs, especially environmentalists? and consumers? organizations. The influence of NGOs over them forced the firms to take the demands of their stakeholders into account. Firms have to cooperate with NGOs in order the corporate social responsibility projects developed within the process of firm-stakeholder dialogue to be symetrical. Only with such cooperation can the social interests be negotiated with corporate interests.It is difficult to reminisce about the influence of NGOs over the firms in the development of corporate social responsibility in Turkey. Because, corporate social responsibility entered the agenda of NGOs via the firms. This research is based on a survey on the executives of Turkish NGOs so as to depict thier attitudes and perceptions of corporate social responsibility. Survey results demonstrated that cooperations on corporate social responsibility projects are initiated by the firms, that their practice did not develop as a result of stakeholder dialogue, and that NGOs have almost no influence in transforming these practices into symetrical processes.
Collections