Show simple item record

dc.contributor.advisorDeren Van Het Hof, Seçil
dc.contributor.authorÇabuk, Didem
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:20Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:20Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515851
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk, 1960'larda Amerika Birleşik Devletleri'nde çevre ve tüketici kuruluşları başta olmak üzere sivil toplum kuruluşlarının baskıları sonucunda şirketlerin gündemine girmiştir. Sivil toplum kuruluşlarının şirketler üzerindeki etkisi, şirketlerin paydaşlarının taleplerini göz ardı edememelerine neden olmuştur. Şirket-paydaş diyaloğu sürecinde geliştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin simetrik olabilmesi için şirketlerin sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapması gerekir. Ancak bu işbirliği ile toplumsal çıkarlar ve şirket çıkarları arasında bir denge kurulabilmektedir.Kurumsal sosyal sorumluluğun Türkiye'deki gelişiminde sivil toplum kuruluşlarının şirketler üzerinde sahip olduğu herhangi bir etkiden söz etmek oldukça güçtür. Türkiye'de kurumsal sosyal sorumluluk şirketler aracılığıyla sivil toplum kuruluşlarının gündemine girmiştir. Bu çalışma kapsamında sivil toplum kuruluşları yöneticileriyle bir anket uygulaması gerçekleştirilerek Türkiye'deki sivil toplum kuruluşlarının kurumsal sosyal sorumluluk anlayışları yöneticilerin tutumlarına bağlı olarak araştırılmıştır. Araştırma sonuçları, Türkiye'de gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarında inisiyatifin şirketlerin elinde olduğunu, bu uygulamaların paydaş diyaloğu çerçevesinde gelişmediğini ve sivil toplum kuruluşlarının bu uygulamaların daha simetrik süreçlere dönüştürülmesinde neredeyse hiçbir etkileri olmadığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractCorporate social responsibility entered the agenda of firms in the 1960s Un ited States as a result of pressures from NGOs, especially environmentalists? and consumers? organizations. The influence of NGOs over them forced the firms to take the demands of their stakeholders into account. Firms have to cooperate with NGOs in order the corporate social responsibility projects developed within the process of firm-stakeholder dialogue to be symetrical. Only with such cooperation can the social interests be negotiated with corporate interests.It is difficult to reminisce about the influence of NGOs over the firms in the development of corporate social responsibility in Turkey. Because, corporate social responsibility entered the agenda of NGOs via the firms. This research is based on a survey on the executives of Turkish NGOs so as to depict thier attitudes and perceptions of corporate social responsibility. Survey results demonstrated that cooperations on corporate social responsibility projects are initiated by the firms, that their practice did not develop as a result of stakeholder dialogue, and that NGOs have almost no influence in transforming these practices into symetrical processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleTürkiye`de kurumsal sosyal sorumluluk: Sivil toplum kuruluşları yöneticilerinin tutumları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeCorporate social responsibility in Turkey: A survey on the attitudes of executives of Turkish ngos
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmGovernance
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.subject.ytmCommunication management
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmStakeholder behavior
dc.identifier.yokid345558
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250507
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess