Turizmde destinasyon performansı ve Antalya için bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir hizmet sektörü olan turizmin, tüm dünyada büyük bir hızla gelişme gösterdiği görülmektedir. Tüm dünya hizmet ticaretinin yaklaşık %30 `unu turizm sektörü tek başına oluşturmaktadır. Turizm bir sektörler kesiti olduğu için, bünyesinde irili ufaklı birçok hizmet sektörünü barındırdığı için, ülke ekonomilerine katkısı tam olarak hesaplanamamaktadır. Ticari olarak turizm, arz ve taleple yönetilen, talebin mevsimselliği, tüketicinin tercihinde beklenmedik değişimlerin tahmin edildiği ve çıkar çatışmalarının dengelenmeye çalışıldığı devamlı işlemleri içeren bir endüstridir ( Reynders, Vd. 1997 ). Türkiye'de turizm henüz bir endüstri halini alamamış, çok geniş bir sektör tanımından kurtulamamış olmakla birlikte, kriz dönemlerinde ne kadar önemli ekonomik yönünün olduğu önemle vurgulanmıştır.Dünya Turizm Örgütü tarafından hazırlanan Turizm Aktivitelerinin Uluslar arası Sınıflandırmasına ( SICTA ) göre, tamamen turizm hizmeti sağlamaya yönelik otel inşasından, bilgisayarlı rezervasyon sistemine kadar yaklaşık 70 adet faaliyet alanı tespit edilmiş olup, bir o kadar da kısmen de olsa turizme yönelik faaliyet alanı bulunduğu belirtilmektedir. Bu faaliyet alanlarının farklı öncelikleri vardır dolayısıyla da performans ölçüm kıstasları farklıdır.Turizm destinasyonlarının performansı birçok faktöre bağlıdır; coğrafi konum, ekonomik büyüme, iklim, ulaşım, vize ve göçmenlik politikaları gibi faktörler destinasyon performansını en çok etkileyen faktörlerdir.Bu çalışmada mikro, makro, içsel ve dışsal değişkenlere dayalı olarak Antalya Destinasyon'unun rakip destinasyonlar ile karşılaştırılması ve yapısal değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için ulusal ve uluslar arası veriler değerlendirilecektir. Tourism, a service sector, has shown a rapid development throughout the world. Tourism sector accounts for the 30% of total world services trade on its own. Net contribution of tourism to the economies of countries can not be calculated precisely in that tourism is a coalescence of sectors, that is, it embodies a number of large and small service sectors. Tourism is an industry which managed by demand and supply, it estimates of seasonality and unexpected consumer demands and includes the processes of balancing the conflict of interests ( Reynders, Vd. 1997 ). Tourism don?t become an endustry yet, it is still called a very big sector howower importance of economic aspects of the sector is identified in times of crisis.Due to Standart Internatıonal Classification of Tourism Activities ( SICTA ) which was prepared by WTO, approximately there are 70 kinds of activities like building the hotels, reservation software systems etc. that are directly related tourism also there are 70 kinds of activities that are related to tourism as undirectly, too. The activites have different priorities so the measurement filters of performance are different.The performance of tourism destinations are releated to many factors that are geopolitical situation, economic environment, climate, transport, visa and immigration policies etc. effect to the performance of destinations as directly.The aim of this study is comparing Antalya by rival destinations as based on micro, macro, internal and external variables. The national and international values have been evaluated for this.
Collections