Show simple item record

dc.contributor.advisorKuruüzüm, Orhan
dc.contributor.authorOnbaş, İlknur Deniz
dc.date.accessioned2021-04-12T10:51:17Z
dc.date.available2021-04-12T10:51:17Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515839
dc.description.abstractBir hizmet sektörü olan turizmin, tüm dünyada büyük bir hızla gelişme gösterdiği görülmektedir. Tüm dünya hizmet ticaretinin yaklaşık %30 `unu turizm sektörü tek başına oluşturmaktadır. Turizm bir sektörler kesiti olduğu için, bünyesinde irili ufaklı birçok hizmet sektörünü barındırdığı için, ülke ekonomilerine katkısı tam olarak hesaplanamamaktadır. Ticari olarak turizm, arz ve taleple yönetilen, talebin mevsimselliği, tüketicinin tercihinde beklenmedik değişimlerin tahmin edildiği ve çıkar çatışmalarının dengelenmeye çalışıldığı devamlı işlemleri içeren bir endüstridir ( Reynders, Vd. 1997 ). Türkiye'de turizm henüz bir endüstri halini alamamış, çok geniş bir sektör tanımından kurtulamamış olmakla birlikte, kriz dönemlerinde ne kadar önemli ekonomik yönünün olduğu önemle vurgulanmıştır.Dünya Turizm Örgütü tarafından hazırlanan Turizm Aktivitelerinin Uluslar arası Sınıflandırmasına ( SICTA ) göre, tamamen turizm hizmeti sağlamaya yönelik otel inşasından, bilgisayarlı rezervasyon sistemine kadar yaklaşık 70 adet faaliyet alanı tespit edilmiş olup, bir o kadar da kısmen de olsa turizme yönelik faaliyet alanı bulunduğu belirtilmektedir. Bu faaliyet alanlarının farklı öncelikleri vardır dolayısıyla da performans ölçüm kıstasları farklıdır.Turizm destinasyonlarının performansı birçok faktöre bağlıdır; coğrafi konum, ekonomik büyüme, iklim, ulaşım, vize ve göçmenlik politikaları gibi faktörler destinasyon performansını en çok etkileyen faktörlerdir.Bu çalışmada mikro, makro, içsel ve dışsal değişkenlere dayalı olarak Antalya Destinasyon'unun rakip destinasyonlar ile karşılaştırılması ve yapısal değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için ulusal ve uluslar arası veriler değerlendirilecektir.
dc.description.abstractTourism, a service sector, has shown a rapid development throughout the world. Tourism sector accounts for the 30% of total world services trade on its own. Net contribution of tourism to the economies of countries can not be calculated precisely in that tourism is a coalescence of sectors, that is, it embodies a number of large and small service sectors. Tourism is an industry which managed by demand and supply, it estimates of seasonality and unexpected consumer demands and includes the processes of balancing the conflict of interests ( Reynders, Vd. 1997 ). Tourism don?t become an endustry yet, it is still called a very big sector howower importance of economic aspects of the sector is identified in times of crisis.Due to Standart Internatıonal Classification of Tourism Activities ( SICTA ) which was prepared by WTO, approximately there are 70 kinds of activities like building the hotels, reservation software systems etc. that are directly related tourism also there are 70 kinds of activities that are related to tourism as undirectly, too. The activites have different priorities so the measurement filters of performance are different.The performance of tourism destinations are releated to many factors that are geopolitical situation, economic environment, climate, transport, visa and immigration policies etc. effect to the performance of destinations as directly.The aim of this study is comparing Antalya by rival destinations as based on micro, macro, internal and external variables. The national and international values have been evaluated for this.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizmde destinasyon performansı ve Antalya için bir uygulama
dc.title.alternativeThe destination performance in tourism and an application for Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmAntalya
dc.identifier.yokid353226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250529
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess