Finike portakalının sürdürülebilir rekabetinin araştırılması: Değer zinciri analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde şirketler müşteri memnuniyetini sağlamak adına birçok çalışmalar yapmaktadır. Söz konusu gıda ürünleri olduğu vakit firmaların sorumlulukları daha da artmaktadır. Aynı paralelde insanlar gıda konularında bilinçlenmekte ve isteklerine göre şirketlerin eğilimlerini etkileyebilmektedir. Araştırmada Türkiye'de ve dünyada yaş meyve ticaretinde çok önemli bir konuma sahip olan turunçgillerin sektörel durumu ortaya konmuş, ülkemizde patent almış Finike Portakalı'nın değer zinciri analizi metodolojisi izlenerek sürdürülebilir rekabeti araştırılmıştır.Değer zinciri analizi oluşturulurken, tüketicilerin portakal satın alırken nelere değer (önem) verdiği ve tüketici bilincini tespit etmek adına İstanbul ilinde anket çalışması yapılmıştır. Tedarik zincirindeki tüm aktörlerle (girdi temin ediciler, üreticiler, paketleme tesisleri, ihracatçılar, lojistik) birebir görüşmeler yapılmış, zincirdeki materyal akışı, bilgi akışı ve ilişkilerin boyutu değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tüketici talepleri doğrultusunda tedarik sürecindeki her aşamada gelişim önerileri sunulmuştur. Nowadays, enterprises are working to ensure the customer satisfaction. The responsibility of companies is increasing when the issue is food products. Consumers are becoming more conscious about food products and also can affect the trends of companies according to their demands. In this study, current situation of citrus industry which is very important in Turkey?s and world?s fresh fruit trade is explained and sustainable competition of Finike Orange has been researched by following value chain analysis methodology.While value chain analysis is created, a survey was conducted in İstanbul city in order to determine the consumer value and awareness when they purchase oranges. Face to face interviews have been done with all actors (input suppliers, producers, packing houses, exporters, logistics) in the supply chain and relationships, material and information flow along the chain is evaluated. As a result, proposals for improvement are presented in every stage of supply chain according to customer demands.
Collections