Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağatay, Selim
dc.contributor.authorBülbül, Celal
dc.date.accessioned2021-04-12T10:50:41Z
dc.date.available2021-04-12T10:50:41Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/515682
dc.description.abstractGünümüzde şirketler müşteri memnuniyetini sağlamak adına birçok çalışmalar yapmaktadır. Söz konusu gıda ürünleri olduğu vakit firmaların sorumlulukları daha da artmaktadır. Aynı paralelde insanlar gıda konularında bilinçlenmekte ve isteklerine göre şirketlerin eğilimlerini etkileyebilmektedir. Araştırmada Türkiye'de ve dünyada yaş meyve ticaretinde çok önemli bir konuma sahip olan turunçgillerin sektörel durumu ortaya konmuş, ülkemizde patent almış Finike Portakalı'nın değer zinciri analizi metodolojisi izlenerek sürdürülebilir rekabeti araştırılmıştır.Değer zinciri analizi oluşturulurken, tüketicilerin portakal satın alırken nelere değer (önem) verdiği ve tüketici bilincini tespit etmek adına İstanbul ilinde anket çalışması yapılmıştır. Tedarik zincirindeki tüm aktörlerle (girdi temin ediciler, üreticiler, paketleme tesisleri, ihracatçılar, lojistik) birebir görüşmeler yapılmış, zincirdeki materyal akışı, bilgi akışı ve ilişkilerin boyutu değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tüketici talepleri doğrultusunda tedarik sürecindeki her aşamada gelişim önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractNowadays, enterprises are working to ensure the customer satisfaction. The responsibility of companies is increasing when the issue is food products. Consumers are becoming more conscious about food products and also can affect the trends of companies according to their demands. In this study, current situation of citrus industry which is very important in Turkey?s and world?s fresh fruit trade is explained and sustainable competition of Finike Orange has been researched by following value chain analysis methodology.While value chain analysis is created, a survey was conducted in İstanbul city in order to determine the consumer value and awareness when they purchase oranges. Face to face interviews have been done with all actors (input suppliers, producers, packing houses, exporters, logistics) in the supply chain and relationships, material and information flow along the chain is evaluated. As a result, proposals for improvement are presented in every stage of supply chain according to customer demands.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleFinike portakalının sürdürülebilir rekabetinin araştırılması: Değer zinciri analizi
dc.title.alternativeA research of sustainable competition of Finike orange: Value chain analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCitrus fruits
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmValue-chain analysis
dc.subject.ytmOrange
dc.subject.ytmSustainability
dc.identifier.yokid401253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280550
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineGıda Ekonomisi ve İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess