Türkiye`de yaygın olarak kullanılan bazı ( Ford 3600, Steyr 768, MF 185 ) traktörlerin, 20 km/h`lik sabit hızda, en yüksek vites kademesinde gereksinme duyulan güç, enerji ve yakıt değerlerinin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yüksek Lisans Tezi Türkiye'de Yaygın Olarak Kullanılan Bazı ( Ford 3600, Steyr 768, MF 185) Traktörlerin 20 km/h'lik Sabit Hızda, En Yüksek Vites Kademesinde Gereksinme Duyulan Güç, Enerji ve Yakıt Değerlerinin Saptanması Erdal KILIÇ Tekirdağ Meslek Yüksek Okulu Teknik Programlar Bölümü öğretim Görevlisi Trakya üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makinaları Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Selçuk ARIN 1993, Sayfa 42 Jüri Prof Dr. Selçuk ARIN (Danışman) Doç. Dr. Bülent EKER Yard. Doç. Dr. Birol KAYÎŞOGLU Bu çalışmada traktör çeki performansının tahminlenmesinde, sun Road-a-Matic XI. şasi dinamometresinin geliştirdiği model esas alınarak, tarımsal etkinliklerin dışında da kullanılan traktörlerin, taşımacılık yük şartlarına uygun olacak sekide, 20 km/hiık sabit hızda en yüksek vites kademesinde gereksinme duyulan güç, enerji ve yakıt değerleri saptanmıştır. Deneme Tekirdağ Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lise si Motor Atelyesi, Motor Ayarları laboratuvarında yapılmıştır. Denemelerde hacimsel olarak yakıt tükettim*, çeki gücü ve çeki kuvveti belirtilen-II- üç tip ( FORD 3600, STEYR 768, MF 185 ) traktör için ayrı ayrı ölçülmüştür. Yapılan değerlendirme sonucunda traktörlerin özgül yakıt tüke timleri, motor gücü ve yakıt gücünün, tekerlek gücüne dönüşüm oranları tespit edilerek, çiftçilerin kullandığı traktörlerin performans para metrelerinin, traktör standart değerlerine uygunluğu tespit edilmiştir. Denemede Tekirdağ yöresindeki çiftçilerden örnek olarak seçilen FORD 3600 traktöründe motor yakıt gücünün % 26 `sı. STEYR 768 traktöründe % 22'si, MF 185 traktöründe % 20 !si çeki gücüne dönüşmektedir. FORD 3600 traktöründe motor gücünün % 70 'i STEYR 768 traktöründe % 35 'i, MF 185 traktöründe % 40 *ı çeki gücüne dönüşmektedir. Sonuçların değerlendirilmesinde, ele alınan traktörlerin motor ve güç iletim organlarına ait belirlenen verim değerlerinin, alt sınır değerlerinden daha küçük olduğu saptandı. özgül yakıt tüketimi değerlerinin traktör verilerinden, FORD 3600 traktöründe %2, STEYR 768 traktöründe % 1 1, MF 185 traktöründe % 17 fazla olduğu saptandı. Denemede kullanılan traktörlerin, bulgulardan anlaşılacağı üzere, motor ve güç aktarma organları bakım, onarım ve ayar periyotları sınırlarında olmadığı saptandı. SUMMARY, Post Graduate Thesis Determination of Power, Energy and fuel consumptîon of wideîy used tractors in Turkey such as FOKD 3600, STEYR 768, MF 185 in highest gear with 20 km/ h constant speed Erdal WUÇ Thrace Universitiy Tekirdağ Poly Technical School Technical Programs Departnıent Instructer Thrace Uncrersity The Institute of Natural Sciences Agriculturaî Mechanization Mainscience Section Supervison Prof. Dr. Selçuk AKIN 1993, Page 42 Jury: Prof Dr. Selçuk ARIN (Supervisor) :Assoc. Pro£ Dr. Bülent EKER :Asst Prof Dr. Birol KAYIŞOGLU în this thesis, energy, power and fuel consumption vaîues of a tractor which works at 20 km/h constant speed and highest gear, not only in agrieulture but also the other fieîds, were determined due to the sun Road- a- Matic XI. chasis dynamometer. The esperiment was done, in Tekirdağ Technicaî Lycees and îndustriaî Training School's engine îaboratoriea în the experiments, voîtametric âıel consumption for three îypes of tractors (FDRD 3600r STEYR 768, MF 185) with known values` of puîling power and pulîing force was measured. With the results, by measuring the specific fuel consumption and proportion between motor, îuei power and wheeî power? it was found that performance parameters of the tractors that the femers used, are reliabîe with the standart ¥alues of tractors. în the experiments with sample tracîors which were taken from Tekirdağ fermers, it was dbssrved that in FORD 3600 26 %, in STEYR.768 22 %, in 1^185 20 % of engine îuei power was transformed to puîling power. in FORD70 %, in STEYR788 35 %. in MF 185 40 % of engine power was transformed to puîling power.-IV- Specifîc fuel consumption values are higher in PORD 3600 2 %, in STEYR 788 11 % and in MF185 17 %, than the catalogue values. The tractors which were used in the experiments, as seen from the reswlt& were not reiiabîe because of the irregular periodic maintenance of engine and transmission elements.-
Collections