Ülkemizde imal edilen bazı tarım arabalarının fren sistemleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
I ÖZET Yüksek Lisans Tezi Ülkemizde imal Edilen Bazı Tarım Arabalarının Fren Sistemleri Üzerine Bir Araştırma Ufuk GÜCEÜO?LU Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makinalan Ana Bilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Selçuk ARIN 1996, Sayfa £9. Jüri: Prof Dr. Rahmi KESKİN Prof Dr. Selçuk ARIN (Danışman) Doç Dr. Birol KAYİŞO?LUII Bu araştırma 1995-1996 yılında Trakya Üniversitesi, Tekirdağ Ziraat Fakültesi ile Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarım Makinaları Test Merkezi Atölye ve Laboratuvar Denemeleri şeklinde yürütülmüştür. Araştırmanın amacı Tarım İşletmelerinde, yük ve işçi taşıma işlemlerinde çok geniş bir yeri olan Traktör römork ve yarı römorklarının yük ve yol koşullarına göre fren sistemlerinin incelenip avantaj ve dezavantajlarının tesbit edilerek görülen aksaklıkların ortaya konulmasıdır. Denemelerde tarım arabaların fren etkinliğini saptamak için Hema 3860 model traktörü ile düz beton bir pist üzerinde yapılmış ve frenleme ivmesi ölçülmüştür. Öncelikle, tarım arabalarının fren deney esaslarına göre frenleme momentleri TS 3413'e göre hesaplanmıştır. Fren denemeleri yapılarak deneysel sonuçlar ile hesaplamayla bulunan sonuçların uygunluğu karşılaştırılmıştır. Ayrıca pist denemesinde negatif ivme de ölçülmüştür. Ill SUMMARY Postgraduate Thesis A Study On Brake Systems Of Agricultural Trailer Manufactured in Turkey Ufuk GÜCELİO?LU Universty of Trakya Tekirdağ Agricultural Faculty Universty of Trakya The Institute of Natural Sciences Agricultural Machinery Mainscience Section Supervisor : Prof.Dr. Selçuk ARIN 19S6, Page49., Jury : Prof Dr. Rahmi KESKİN Prof Dr. Selçuk ARIN (Supervisor) Doç.Dr. Birol KAYİŞO?LUIV This study is Conducted by the faculty of Agriculture of Trakya University with the particip Pation of Ministry of Agriculture and Pural Affairs, as a workshop and labaratory experiments in 1995-1996 The aim of this study is to show advantages and disadvantages of brake systems take place in tractors and semi and fully agricultural trailers which have a great importance for Carrying passengers and loads under the conditions of weather and roads. During the tests Hema 3860 type tractor was used to determine the brake efficiency. The experiment was carried on smooth area to measure the acceleration of braking. Fist of all, braking moment are Cealculated for the agricultural trailers according to the result of experimend carried and TS 585, TS 3413 and TS 4686. Them the obtained valve one compared with these which are found depending on the braking tests. On the experimental surface negativ acceleration values are also measured.
Collections