Türkiye`de imal edilen farklı marka traktörlerin imalat yöntemlerinin saptanması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada motor gücünü, kuvvet aksına iletmeye yarıyan motor ile diferansiyel veya transmisyon kutusu arasında kalan traktör ana gövdesini oluşturan pik döküm kutularından vites kutusu incelenmiştir. Giriş kısmında traktör gelişimi ve gelişimindeki bazı önemli tarihlerden, traktörü oluşturan ana parçalardan, ele alınan traktörün çatısını veya ana gövdesini oluşturan ve aynı zamanda aldanma organları parçası olan bu büyük döküm kutularından vites kutusunun bu genel yapı içerisindeki yerinden ve bu araştırmanın amacından bahsedilmiştir. Traktör ana gövdesini oluşturan pik döküm kutular, standart olmayıp traktör marka ve modeline bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ancak, işlevleri ve genel özellikleri açısından aralarında büyük benzerlikler vardır. Materyal olarak Tümosan, New Holland (Fiat), Steyr tipi vites kutuları ile Uzel (Massey Ferguson), Hema (Ford) tipi vites kutularının teknik resimleriden, malzeme özelliklerinden ve hangi kısımlardan oluştuklarından bahsedilmiştir. Yöntemler kısmında vites kutusunun imalat yöntemlerinin saptanmasından, imalat sürelerinin saptanmasından, gerekli olan işgücü ve enerjinin saptanmasından, imalat teknolojisinin seçim yöntemlerinin saptanmasından ve maliyetlerin saptanmasından bahsedilmiştir. Araştırma sonuçları kısmında ise vites kutusunun işleme tezgahlarını ve hattını inceleyip, kapasiteye bağlı verimlilik, gerekli olan işgücü, tezgah çevrim zamanı, teorik üretimi, bu hatta kullanılan kesici takımların dökümü, bu makinaların enerji gereksinimleri ve maliyetleri hesaplanmıştır ve sonuçları verilmiştir. Ayrıca sırasıyla 10.000, 20.000 ve 30.000 parça/yıl nihai işleme kapasitelerine sahip imalat hatlarının aynı parça ve aynı işlemler için teknoloji seçimi ve buna göre operasyonların gruplandırılması ve ilgili tezgahların seçimide incelenmiştir. II SUMMARY In this research, I searched one of the cast iron housing called gear box housing which transmits the engine power to the excitation axle and it is located between engine and transmission or differential housing which constitutes the tractor main body. In the introduction part, the development of tractors and some important dates for this development, main parts which is constituted the tractor, the location of gear boxes which constitute the tractor chasis or main body and the part of transfering organ, the place of these big cast irons in general structure and the aim of this research are all mentioned. The cast irons which constitutes the main body of tractor aren't standard, they are changing tractor to tractor according to their trademark and model. But they have the big similiraties about their functions and general characteristics between them. M a material, I took the gear boxes of Tümosan, New Holland (Fiat), Steyr, Uzel (Massey Ferguson), Hema (Ford). Their technical drawings, material specifications and which sections they constituted are mentioned. In metod part, determining manufacturing (machining) method, manufacturing (machining) time, manpower and energy required, choosing manufacturing (machining) technology and the costs about these gear boxes are mentioned. In the research consequence part, manufacturing machines and line of gear box are searched. The productivity which is bounded to capacity, the man power which is required, manufacturing time, theoretical manufacturing, the tooling which is used in this line, energy required by the machines and the costs are calculated and given as tables. In additional, choosing the technology and machines according to this, grouping the operation of manufacturing lines with the same part and operation which have the capacity of 10.000, 20.000 and 30.000 part/year.
Collections