Termokimya ve kimyasal kinetik konularının öğretiminde uygulanan jigsaw ve grup araştırması tekniklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; genel kimya dersinde yer alan termokimya ve kimyasal kinetik ünitelerinin öğretimi sürecine katılan üniversite birinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına işbirlikli öğrenme yönteminin uygulanmasında kullanılan jigsaw ve grup araştırma teknikleri ile geleneksel öğretim yönteminin etkisini tespit etmek ve bu teknikler hakkında öğrenci görüşlerini belirlemeye yöneliktir. Bu çalışmanın örneklemi, 2007-2008 ve 2008-2009 akademik yılllarında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı birinci sınıflarının farklı şubelerinde okumakta olan toplam 221 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bilimsel Düşünme Testi (BDT), Termokimya Akademik Başarı Testi (tkABT), Kimyasal Kinetik Akademik Başarı Testi (kkABT), Grafik Beceri Testi (GBT), Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) ve Grup Araştırması Görüş Ölçeği (GAGÖ) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerDEN, tek yönlü ANOVA, ANCOVA ve çoklu karşılaştırma testlerinden LSD ile Bonferroni kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler çerçevesinde BDT'den elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan grupların benzer özellikte oldukları sonucuna varılmıştır. BDT ve GBT puanları kovarite edildiğinde, tkABT ve kkABT'nin sontest puanları için yapılan kovaryans analizi sonuçları, uygulanan öğretim yaklaşımlarının akademik başarı üzerindeki etkisinin anlamlı olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre termokimya ve kimyasal kinetik ünitelerinde jigsaw ve grup araştırma tekniğinin geleneksel yönteme göre, akademik başarıyı artırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to determine the effect of jigsaw and group investigation techniques of the cooperative learning method, on the academic achievements of the first year university students attending the classes in which the units of thermochemistry and chemical kinetic are taught within the general chemistry course and these students? views on these two techniques. The sample of this study consists of 221 first year science education students who attended the classes in which the units of thermochemistry and chemical kinetic were taught in different groups at Atatürk University, Kazım Karabekir Faculty of Education and at Kafkas University, Faculty of Education during the2007-2008 and 2008-2009 academic years. As for the data collection instruments, Thinking of Science Test (TOST), Academic Achievement in Thermochemistry Test (tcAAT), Academic Achievement in Chemical kinetic Test (ckAAT), Graphic Skill Test (GST), Jigsaw Opinion Scale (JOS), Group Investigation Opinion Scale (GIOS), were used.The data obtained were evaluated by using descriptive statistics, one-way ANOVA, ANCOVA and, as multiple comparative tests, LSD and Bonferroni tests. According to the analyses, the results obtained from TOST showed that students had common characteristics. When the scores of TOST and GST covaried, the co-variance analyses for tcAAT and ckAAT posttest showed that the effects of teaching approaches on academic achievement were significant. According to these results, it was concluded that in the teaching of thermochemistry and chemical kinetic, the jigsaw technique and group investigation were more effective in increasing the academic achievement than the traditional methods.
Collections