Modüler aritmetik kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin modüler aritmetik ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini Pasinler Anadolu Lisesi ve Erzurum Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören sırasıyla 50 ve 114 olmak üzere toplam 164 9.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Durum çalışması deseni (case study design) araştırma modeli olarak belirlenmiştir. Araştırma 2007?2008 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, `Modüler Aritmetik ve Özellikleri Bilgi Testi' ile mülakatlardan elde edilmiştir.Modüler aritmetik ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirleme aşamasında elde edilen verileri analiz etmek için yüzde ve frekans kullanılmıştır. Ayrıca yapılan mülakatların verileri betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin çoğunlukla bölme algoritması ve denklik sınıfları ile ilgili öğrenme güçlüklerine sahip oldukları tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine learning difficulties of high school students in modular arithmetic and its properties.Sampling of this study consists of total 164 grade 9 students, studying in Pasinler Anatolia High School (N=50) and Erzurum Anatolia High School (N=114). In this study case study design was identified as a research model. This study was carried out in the spring semesters of 2007?2008 education years. The data was obtained by `Modular Arithmetic and Its Properties Knowledge Test? and interviews.To analyze the obtained data in the process of diagnosing learning difficulties in modular arithmetic and its properties, percentage-frequency was used. The interview data was evaluated by descriptive analysis. The results showed that the students had learning difficulties in division algorithm and residue classes.
Collections