Show simple item record

dc.contributor.advisorDikici, Ramazan
dc.contributor.authorCoşkun, Onur
dc.date.accessioned2020-12-03T13:31:37Z
dc.date.available2020-12-03T13:31:37Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50388
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin modüler aritmetik ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini Pasinler Anadolu Lisesi ve Erzurum Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören sırasıyla 50 ve 114 olmak üzere toplam 164 9.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Durum çalışması deseni (case study design) araştırma modeli olarak belirlenmiştir. Araştırma 2007?2008 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, `Modüler Aritmetik ve Özellikleri Bilgi Testi' ile mülakatlardan elde edilmiştir.Modüler aritmetik ve özellikleri konusundaki öğrenme güçlüklerini belirleme aşamasında elde edilen verileri analiz etmek için yüzde ve frekans kullanılmıştır. Ayrıca yapılan mülakatların verileri betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin çoğunlukla bölme algoritması ve denklik sınıfları ile ilgili öğrenme güçlüklerine sahip oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine learning difficulties of high school students in modular arithmetic and its properties.Sampling of this study consists of total 164 grade 9 students, studying in Pasinler Anatolia High School (N=50) and Erzurum Anatolia High School (N=114). In this study case study design was identified as a research model. This study was carried out in the spring semesters of 2007?2008 education years. The data was obtained by `Modular Arithmetic and Its Properties Knowledge Test? and interviews.To analyze the obtained data in the process of diagnosing learning difficulties in modular arithmetic and its properties, percentage-frequency was used. The interview data was evaluated by descriptive analysis. The results showed that the students had learning difficulties in division algorithm and residue classes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleModüler aritmetik kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDiagnosing learning difficulties in modular arithmetic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid349553
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid251176
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess