Matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli olarak hazırladıkları öğretim materyalinin niteliği ile matematik ve öğretmenlik meslek bilgileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmen adaylarının hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyallerinin niteliği ile matematik alan bilgisi, bilgisayar bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyeleri arasında ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel modellerden tek gruplu ön test - son test modeli kullanılmıştır. Çalışmada etki olarak öğretmen yetiştirme programı alınmıştır. Matematik başarı testi, eğitim bilimleri başarı testi ve görsel materyal değerlendirme ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır.t-testi sonuçları, öğretmen adaylarının hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyallerinin niteliği ile akademik matematik bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyeleri açısından ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunduğunu göstermiştir. Ancak bilgisayar bilgi seviyesinde ön test ile son test sonuçları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ayrıca, basit regresyon analizi sonucu öğretmen adaylarının matematik ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyelerindeki değişim hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyalinin niteliğindeki değişimi anlamlı bir şekilde açıkladığını ortaya çıkarmış, aynı ilişki bilgisayar bilgi seviyesi için bulunamamıştır. İncelenen öğretmen yetiştirme modelinin teknolojik öğretmenlik meslek ve alan bilgisi (TÖMAB) modeline genel olarak uyduğu sonucuna varılmıştır. Temel bilgisayar teknolojileri derslerinin alan ve öğretim becerilerini de içermesi gerektiği önerilmiştir. In this study, the relationship between preservice mathematics teachers? computer achievement, pedagogical and content knowledge, and the quality of instructional materials they designed is examined. Research method is settled on quasi-experimental method with one group pretest-posttest only design. The treatment effect corresponds to the teacher education program for elementary mathematics education. Mathematics achievement test, pedagogical knowledge test, and visual material evaluation instrument for pre and post tests are used to collect data.t-test results show that there are significant differences between preservice teachers? pretest and posttest scores of pedagogical knowledge, mathematical knowledge and instructional material ratings in favor of posttests while no significant difference is found between computer achievement scores of pre and post test. Furthermore, a linear regression analysis reveals that the change in their knowledge of pedagogy and content can significantly predict the change in the quality of instructional materials. Computer achievement scores fails to predict the change in instructional material quality. It is concluded that the teacher training program supports the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) model in general. It is recommended that computer literacy skills should include aspects from both content and pedagogical knowledge.
Collections