Show simple item record

dc.contributor.advisorTatar, Enver
dc.contributor.authorSelim, Yavuz
dc.date.accessioned2020-12-03T13:30:57Z
dc.date.available2020-12-03T13:30:57Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/50346
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmen adaylarının hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyallerinin niteliği ile matematik alan bilgisi, bilgisayar bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyeleri arasında ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel modellerden tek gruplu ön test - son test modeli kullanılmıştır. Çalışmada etki olarak öğretmen yetiştirme programı alınmıştır. Matematik başarı testi, eğitim bilimleri başarı testi ve görsel materyal değerlendirme ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır.t-testi sonuçları, öğretmen adaylarının hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyallerinin niteliği ile akademik matematik bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyeleri açısından ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunduğunu göstermiştir. Ancak bilgisayar bilgi seviyesinde ön test ile son test sonuçları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ayrıca, basit regresyon analizi sonucu öğretmen adaylarının matematik ve öğretmenlik meslek bilgisi seviyelerindeki değişim hazırladıkları bilgisayar destekli matematik öğretim materyalinin niteliğindeki değişimi anlamlı bir şekilde açıkladığını ortaya çıkarmış, aynı ilişki bilgisayar bilgi seviyesi için bulunamamıştır. İncelenen öğretmen yetiştirme modelinin teknolojik öğretmenlik meslek ve alan bilgisi (TÖMAB) modeline genel olarak uyduğu sonucuna varılmıştır. Temel bilgisayar teknolojileri derslerinin alan ve öğretim becerilerini de içermesi gerektiği önerilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between preservice mathematics teachers? computer achievement, pedagogical and content knowledge, and the quality of instructional materials they designed is examined. Research method is settled on quasi-experimental method with one group pretest-posttest only design. The treatment effect corresponds to the teacher education program for elementary mathematics education. Mathematics achievement test, pedagogical knowledge test, and visual material evaluation instrument for pre and post tests are used to collect data.t-test results show that there are significant differences between preservice teachers? pretest and posttest scores of pedagogical knowledge, mathematical knowledge and instructional material ratings in favor of posttests while no significant difference is found between computer achievement scores of pre and post test. Furthermore, a linear regression analysis reveals that the change in their knowledge of pedagogy and content can significantly predict the change in the quality of instructional materials. Computer achievement scores fails to predict the change in instructional material quality. It is concluded that the teacher training program supports the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) model in general. It is recommended that computer literacy skills should include aspects from both content and pedagogical knowledge.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli olarak hazırladıkları öğretim materyalinin niteliği ile matematik ve öğretmenlik meslek bilgileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of relationship of computer aided instructional material design quality with pedagogical and content knowledge on preservice mathematics teachers
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.identifier.yokid359288
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid246932
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess