İlköğretim IV. ve V. sınıflarda uygulanan performans ödevlerinin etkililiğinin öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 2005-2006 yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşıma dayalı programda ölçme aracı olarak kullanılan performans ödevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilinde görev yapmakta olan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarının IV. ve V. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini temsil edecek örneklem seçiminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme alınan okulların IV. ve V. sınıf öğretmenlerine geliştirilen tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçeğinin güvenirlik katsayısı alpha hesaplanmış ve 0.92 bulunmuştur. Verilerin analizi istatistik paket programı SPSS 10,00 kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistikî teknikler kullanılmış ve araştırmanın verileri analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında performans ödevlerinin öğrencilerin bilgi ve becerilerinin gelişmesini sağlamadığı, velilerin maddi yük getiren performans ödevlerinin verilmesini istemediği, öğrenciler performans ödevlerini velisine yaptırdığından kendilerine olan özgüvenlerinin kaybolduğu, hazırlanan performans ödevlerinin emek harcanmadan internetten hazır bir şekilde aynen alındığı, öğrencilerin performans ödevlerinin kendilerine sağlayacağı katkının farkında olmadıkları, performans ödevlerinin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hazırlanmadığı gibi istenmedik sonuçlara ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra performans ödevlerinin öğrencileri araştırmaya ve düşünmeye sevk ettiği, el becerilerine dayalı performans ödevlerinin öğrencilerin el becerilerini geliştirdiği, derse ilgisiz öğrencilerin derslere ilgilerinin sağlanması açısından yarar sağladığı, performans ödevlerinin okul ile ev arasında köprü vazifesi gördüğü, gibi olumlu sonuçlara da ulaşılmıştır. This study aims to investigate teacher opinions about problems of performance tasks as a measure leaning aganist constructivisim programme from 2005-2006. Universe of search consist of fourth and fifth grades working in Malatya. Data were gathered by administering a questionnaire develop by the researcher to the participating teachers. Realibity coefficient of the questionnaire was estimated by using alpha coefficient; and the resulting value was 0.92. Data were computerized and analyzed by using SPSS 10.00 for windows. Scrutinized in terms of distribution, data were analyzed through compatible statistical methods.According to findings of research doesn?t improve students information and skills, parents of students can?t afford to buy things that wanted, tasks are made by parents because of this reason students are lack of self confidence, students prepare the tasks by using internet without using affort, students don?t notice that tasks contribute to them. In addition to that, performance tasks help students researching and thinking, improve hand skills, this increases the students interest being lazy. Also performance tasks connects between schools and parents, like these positive findings were attained.
Collections