Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşboğaoğlu, Uğur
dc.contributor.authorDemir, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-30T08:46:49Z
dc.date.available2020-12-30T08:46:49Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/503093
dc.description.abstractBu araştırma 2005-2006 yılından itibaren yapılandırmacı yaklaşıma dayalı programda ölçme aracı olarak kullanılan performans ödevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilinde görev yapmakta olan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarının IV. ve V. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini temsil edecek örneklem seçiminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme alınan okulların IV. ve V. sınıf öğretmenlerine geliştirilen tutum ölçeği uygulanmıştır. Tutum ölçeğinin güvenirlik katsayısı alpha hesaplanmış ve 0.92 bulunmuştur. Verilerin analizi istatistik paket programı SPSS 10,00 kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistikî teknikler kullanılmış ve araştırmanın verileri analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında performans ödevlerinin öğrencilerin bilgi ve becerilerinin gelişmesini sağlamadığı, velilerin maddi yük getiren performans ödevlerinin verilmesini istemediği, öğrenciler performans ödevlerini velisine yaptırdığından kendilerine olan özgüvenlerinin kaybolduğu, hazırlanan performans ödevlerinin emek harcanmadan internetten hazır bir şekilde aynen alındığı, öğrencilerin performans ödevlerinin kendilerine sağlayacağı katkının farkında olmadıkları, performans ödevlerinin öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hazırlanmadığı gibi istenmedik sonuçlara ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra performans ödevlerinin öğrencileri araştırmaya ve düşünmeye sevk ettiği, el becerilerine dayalı performans ödevlerinin öğrencilerin el becerilerini geliştirdiği, derse ilgisiz öğrencilerin derslere ilgilerinin sağlanması açısından yarar sağladığı, performans ödevlerinin okul ile ev arasında köprü vazifesi gördüğü, gibi olumlu sonuçlara da ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate teacher opinions about problems of performance tasks as a measure leaning aganist constructivisim programme from 2005-2006. Universe of search consist of fourth and fifth grades working in Malatya. Data were gathered by administering a questionnaire develop by the researcher to the participating teachers. Realibity coefficient of the questionnaire was estimated by using alpha coefficient; and the resulting value was 0.92. Data were computerized and analyzed by using SPSS 10.00 for windows. Scrutinized in terms of distribution, data were analyzed through compatible statistical methods.According to findings of research doesn?t improve students information and skills, parents of students can?t afford to buy things that wanted, tasks are made by parents because of this reason students are lack of self confidence, students prepare the tasks by using internet without using affort, students don?t notice that tasks contribute to them. In addition to that, performance tasks help students researching and thinking, improve hand skills, this increases the students interest being lazy. Also performance tasks connects between schools and parents, like these positive findings were attained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim IV. ve V. sınıflarda uygulanan performans ödevlerinin etkililiğinin öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAssessment of effectiveness of performance tasks applied on 4th and 5th grades in primary schools in point of teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmRubric
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.identifier.yokid372641
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387626
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess