Ankara`da anaokuluna giden 4-6 yaş çocuklarının bildikleri kelime sayısına; Yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve okula devam süresinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Ankara'da resmi, özel ve uygulamalı anaokuluna giden 4,5,6 yaş çocuklarının bildikleri kelimeler ve kelime bilgilerine yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve çocuğun okula devam süresinin etkisi araştırılmıştır. An kara'da resmi, özel, uygulamalı anaokuluna 13 Ocak - 4 Temmuz 1977 tarihleri arasında devam eden 4-6 yaşındaki çocukların bir kısmı araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çocukların kelime bilgilerinde yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi 0.01 ve 0,05 eşiğinde önemli (P <0.01 ve p<0.05), deneğin okula devam süresi ise önemsiz bulunmuştur (P>0.05). Okula devam süresi testin kelime bölümündeki birinci ve ikinci grup kelime bilgilerinde önemli bulunmuştur. Testin özellikle kelime bölümünde ki 2 ci gruptaki kelimeler ilişkisel ve sınıflandırma kavramlarıyla kelimeler den oluşmaktadır. Testin resim bölümündeki kelime bilgilerinde de deneğin okula devam süresi önemsiz bulunmuştur. Araştırmada 4,5,6 yaş çocuklarının kelime bilgilerinde yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyinin etkisi önemli (P<0.001 ve p<0.05), deneğin okula devam süresi ise önemsiz bulunmuştur (P>0.05).
Collections