Show simple item record

dc.contributor.advisorKişisel, Elaine
dc.contributor.authorTural, Ayşil
dc.date.accessioned2020-12-30T08:40:49Z
dc.date.available2020-12-30T08:40:49Z
dc.date.submitted1977
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/502373
dc.description.abstractÖZET Ankara'da resmi, özel ve uygulamalı anaokuluna giden 4,5,6 yaş çocuklarının bildikleri kelimeler ve kelime bilgilerine yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve çocuğun okula devam süresinin etkisi araştırılmıştır. An kara'da resmi, özel, uygulamalı anaokuluna 13 Ocak - 4 Temmuz 1977 tarihleri arasında devam eden 4-6 yaşındaki çocukların bir kısmı araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çocukların kelime bilgilerinde yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi 0.01 ve 0,05 eşiğinde önemli (P <0.01 ve p<0.05), deneğin okula devam süresi ise önemsiz bulunmuştur (P>0.05). Okula devam süresi testin kelime bölümündeki birinci ve ikinci grup kelime bilgilerinde önemli bulunmuştur. Testin özellikle kelime bölümünde ki 2 ci gruptaki kelimeler ilişkisel ve sınıflandırma kavramlarıyla kelimeler den oluşmaktadır. Testin resim bölümündeki kelime bilgilerinde de deneğin okula devam süresi önemsiz bulunmuştur. Araştırmada 4,5,6 yaş çocuklarının kelime bilgilerinde yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyinin etkisi önemli (P<0.001 ve p<0.05), deneğin okula devam süresi ise önemsiz bulunmuştur (P>0.05).
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleAnkara`da anaokuluna giden 4-6 yaş çocuklarının bildikleri kelime sayısına; Yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve okula devam süresinin etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid198501
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid173134
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess