Les fondements théoriques des différentes conceptions d`une éducation aux médias
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması medya okur-yazarlığı kavramının teorik temelleri üzerine yapılan bir incelemedir. Farklı medya okur-yazarlığı kavramlarından yola çıkarak Türkiye için oluşturulan kavrama ulaşır. Her ülkedeki egemen ideoloji medya okur-yazarlığı kavramı üzerinde etkilidir. Fransa ve Amerika farklı bakış açılarıyla özel olarak ele alınmıştır. Her ne kadar bu iki ülkede ?Neden medya okur-yazarlığı?? sorusundan ?Nasıl yapılmalı? Hangi metot uygulanmalı?? sorusuna uzun zaman önce geçmiş de olsa, kavramın teorik temelleri farklıdır. Türkiye Avrupa Birliği yolunda, ilkokullarda bunu uygulamaya başlamıştır. Türkiye'deki medya okur-yazarlığı hangi modele daha yakındır? This thesis study analizes the theoretical bases of media literacy conception. It reaches the conception structured for Turkey that originates from various media literacy conceptions. Dominant ideology in any given country affects the media literacy conception. France and America, with their different view points, are argued out in particular. Even though both countries have long moved from the question of `Why media literacy?` to `How and with which methods should it be implemented?`, theoretical bases of the conception are different. Turkey, as a part of the accession process to the European Union, puts it into practice in elementary schools. The media literacy in Turkey resembles which model?
Collections