Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceoğlu, Yasemin
dc.contributor.authorÖzalpman, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-30T08:34:01Z
dc.date.available2020-12-30T08:34:01Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500633
dc.description.abstractBu tez çalışması medya okur-yazarlığı kavramının teorik temelleri üzerine yapılan bir incelemedir. Farklı medya okur-yazarlığı kavramlarından yola çıkarak Türkiye için oluşturulan kavrama ulaşır. Her ülkedeki egemen ideoloji medya okur-yazarlığı kavramı üzerinde etkilidir. Fransa ve Amerika farklı bakış açılarıyla özel olarak ele alınmıştır. Her ne kadar bu iki ülkede ?Neden medya okur-yazarlığı?? sorusundan ?Nasıl yapılmalı? Hangi metot uygulanmalı?? sorusuna uzun zaman önce geçmiş de olsa, kavramın teorik temelleri farklıdır. Türkiye Avrupa Birliği yolunda, ilkokullarda bunu uygulamaya başlamıştır. Türkiye'deki medya okur-yazarlığı hangi modele daha yakındır?
dc.description.abstractThis thesis study analizes the theoretical bases of media literacy conception. It reaches the conception structured for Turkey that originates from various media literacy conceptions. Dominant ideology in any given country affects the media literacy conception. France and America, with their different view points, are argued out in particular. Even though both countries have long moved from the question of `Why media literacy?` to `How and with which methods should it be implemented?`, theoretical bases of the conception are different. Turkey, as a part of the accession process to the European Union, puts it into practice in elementary schools. The media literacy in Turkey resembles which model?en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleLes fondements théoriques des différentes conceptions d`une éducation aux médias
dc.title.alternativeFarklı medya okur-yazarlığı kavramlarının teorik temelleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid311158
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230626
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess