Pratiques télévisuelles des jeunes spectateurs: Le cas des chaînes de musique en Turquie
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. yüzyılın ortalarından itibaren, sanayi-sonrası toplumlarda meydana gelen hızlı ve önemli değişmeler kendini kültürel alanda, özellikle müzik alanında gösterirken, farklı kültürel alanların iç içe geçtiği yeni bir yapılanma oluşmaktadır. Bu yapılanma içinde televizyonun müzik endüstrisinin reklam vitrini olma özelliğini kazanması, müzik televizyon kanallarının ortaya çıkışına yol açmıştır. Türkiye'nin de aşamalı olarak küresel kültürel ekonomiye katılarak bu yeni oluşumu bünyesine dâhil etmesi, müzik ve televizyonla ilgili tercihlerin yeniden üretimine yol açmıştır. Bu tez, Türkiye'deki müzik kanalları karşısında genç televizyon izleyicilerinin tutum ve davranışlarını ele almayı amaçlamaktadır. The abrupt transformations of the postindustrial societies which are taking place particularly since the middle of the 20th century arise in the cultural field, particularly, in the musical sphere. The interlacing of various cultural domains such as television and music is observed within this structure. Thus, television starts to settle like display cases of music industry, from where emergent the music channels on television. The fact that Turkey has been integrating gradually into the global cultural economy, leads to the reproduction of musical and visual choices. So, the subject of this research is the televisual practices of young spectators and their attitudes towards the music channels in Turkey.
Collections