La formation de la publicité `neo-globale` en turquie: La disparition de la publicité réfletant les caractéristiques Turques?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Glokalizasyonun yükselişiyle beraber reklamlarda öne çıkan yerel değerler ve toplumsal karakteristik özellikler yok olmaya başlamıştır. Günümüz reklamlarında yerel özelliklerden çok küresel değerler ve özellikle de marka değerleri baskın hale gelmiştir. Türkiye'de üretilen ya da küresel bir kampanyadan uyarlanan reklamlar Türk karakteristik özelliklerini yansıtmamaktadır. Söz konusu çalışma reklamlardaki bu dönüşümü ele almayı amaçlamaktadır. With the rise of the glocalization, the local values and the social characteristics which became important elements of the advertisements began to disappear. Nowadays the advertisements concentrate more in the global values and especially universal brand values than the local characteristics. The advertisements either created in Turkey or adapted from a global campaign do not reflect the Turkish characteristics. The present thesis has the purpose to question this transformation in advertisements.
Collections