Show simple item record

dc.contributor.advisorDanacı Yüce, Özlem
dc.contributor.authorTopçuoğlu, Nazli Hilal
dc.date.accessioned2020-12-30T08:33:05Z
dc.date.available2020-12-30T08:33:05Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500402
dc.description.abstractGlokalizasyonun yükselişiyle beraber reklamlarda öne çıkan yerel değerler ve toplumsal karakteristik özellikler yok olmaya başlamıştır. Günümüz reklamlarında yerel özelliklerden çok küresel değerler ve özellikle de marka değerleri baskın hale gelmiştir. Türkiye'de üretilen ya da küresel bir kampanyadan uyarlanan reklamlar Türk karakteristik özelliklerini yansıtmamaktadır. Söz konusu çalışma reklamlardaki bu dönüşümü ele almayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstractWith the rise of the glocalization, the local values and the social characteristics which became important elements of the advertisements began to disappear. Nowadays the advertisements concentrate more in the global values and especially universal brand values than the local characteristics. The advertisements either created in Turkey or adapted from a global campaign do not reflect the Turkish characteristics. The present thesis has the purpose to question this transformation in advertisements.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleLa formation de la publicité `neo-globale` en turquie: La disparition de la publicité réfletant les caractéristiques Turques?
dc.title.alternativeTürkiye'de `neo-global` reklamın doğuşu: Türk karakteristik özelliklerini yansıtan reklamların kayboluşu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmCultural facts
dc.subject.ytmCultural characteristics
dc.subject.ytmTraditions
dc.subject.ytmAdvertising policy
dc.identifier.yokid366932
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258142
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess