L`image feminine dans la photographie de mode: Perspectives des photographes de mode
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de yayınlanan moda dergilerindeki moda fotoğraflarını gözlemlediğimizde, belli standartlarda oluşturulmuş kadın imgeleriyle karşılaşmaktayız. Bu kadın imgelerinin oluşumunda üç farklı etken bulunduğunu söyleyebiliriz. Bu etkenler; fotoğrafların yayınlandığı moda dergilerinin editörleri, marka sahipleri ve moda fotoğrafçılarıdır. Bu çalışmanın amacı, moda fotoğraflarındaki kadın imgelerinin üretim sürecinde, moda fotoğrafçılarının rolünü analiz etmektir. Bu çerçevede, öncelikle moda olgusu ve moda tarihi ele alınmış, ardından hem Dünya'daki hem de Türkiye'deki moda fotoğrafı incelenmiştir. Son bölümde Türkiye'deki moda fotoğrafçılarıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılarak, moda fotoğrafçılarının bu mekanizmadaki rolleri ortaya konmaya çalışılmıştır. When we observe the fashion photographs in the fashion magazines published in Turkey, we see that women images are created according to certain standards. It is possible to say that three different factors determine the creation of these images. These are the editors of the fashion magazines covering these photos, brand owners and fashion photographers. The purpose of this study is to analyse the role of fashion photographers in the production process of women images. In this regard, firstly the concept of fashion and history of fashion were handled and then fashion photographs in the world and in Turkey were examined. In the last chapter, semi-structured interviews were held with some Turkish fashion photographers and the roles of fashion photographers in this mechanism were revealed.
Collections