Show simple item record

dc.contributor.advisorZıllıoğlu, Merih
dc.contributor.authorÇekil, Eda
dc.date.accessioned2020-12-30T08:31:41Z
dc.date.available2020-12-30T08:31:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/500034
dc.description.abstractTürkiye'de yayınlanan moda dergilerindeki moda fotoğraflarını gözlemlediğimizde, belli standartlarda oluşturulmuş kadın imgeleriyle karşılaşmaktayız. Bu kadın imgelerinin oluşumunda üç farklı etken bulunduğunu söyleyebiliriz. Bu etkenler; fotoğrafların yayınlandığı moda dergilerinin editörleri, marka sahipleri ve moda fotoğrafçılarıdır. Bu çalışmanın amacı, moda fotoğraflarındaki kadın imgelerinin üretim sürecinde, moda fotoğrafçılarının rolünü analiz etmektir. Bu çerçevede, öncelikle moda olgusu ve moda tarihi ele alınmış, ardından hem Dünya'daki hem de Türkiye'deki moda fotoğrafı incelenmiştir. Son bölümde Türkiye'deki moda fotoğrafçılarıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılarak, moda fotoğrafçılarının bu mekanizmadaki rolleri ortaya konmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractWhen we observe the fashion photographs in the fashion magazines published in Turkey, we see that women images are created according to certain standards. It is possible to say that three different factors determine the creation of these images. These are the editors of the fashion magazines covering these photos, brand owners and fashion photographers. The purpose of this study is to analyse the role of fashion photographers in the production process of women images. In this regard, firstly the concept of fashion and history of fashion were handled and then fashion photographs in the world and in Turkey were examined. In the last chapter, semi-structured interviews were held with some Turkish fashion photographers and the roles of fashion photographers in this mechanism were revealed.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleL`image feminine dans la photographie de mode: Perspectives des photographes de mode
dc.title.alternativeModa fotoğrafında kadın imgesi: Moda fotoğrafçıları açısından
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmPhotographers
dc.subject.ytmWomen image
dc.identifier.yokid429200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317577
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess