Üniversite öğrencilerinin mobil reklamlara yönelik tutumları ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzdeki teknolojik yenilikler sayesinde cep telefonu gibi mobil araçların nüfus genelinde süratle yayılması pazarlamacılar için potansiyel müşterilere ulaşmada çok çeşitli fırsat ve rekabet ortamı yaratmıştır. Artık firmalar pazarlama stratejilerini geliştirirken bu mecrayı da dikkate almaktadırlar. Genellikle SMS, MMS ve mobil internet yollarıyla yapılan mobil reklamda tüm cep telefonlarının SMS alma ve gönderme özelliği taşıyor olması nedeniyle en çok tercih edilen yöntem SMS reklamlardır. Ancak bu mecranın etkin ve verimli olabilmesi için tüketicilerin bu tür reklamlara karşı tutumlarını tespit etmek önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu araştırmada üniversite öğrencilerinin SMS reklamlarına yönelik tutumları incelenirken sosyo-demografik özelliklerine göre SMS reklama ilişkin tutumları arasındaki farklılıkları da saptamak amaçlanmaktadır. The quick penetration of mobile devices among the population thanks to the recent technological developments, created various opportunities and competition for the marketers to reach their potential customers. From now on, the companies also consider this medium while developing their marketing strategies. Even though mobile advertising can generally be done through SMS, MMS and mobile internet, the most preferred way is SMS due to the fact that all phones can receive and send text messages. Yet, in order for this medium to be effective, it has become important to detect the attitudes of consumers towards these ads. In this context, it is aimed to determine the differences in the attitudes of university students towards SMS ads with respect to their socio-demografic characteristics while also analyzing their attitudes.
Collections